آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

شاخص 57 درصدی اجرای طرح هادی در شهرستان آستانه اشرفیه

طرح هادیبه گزارش تدبیرشرق، با حضور سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به همراه حجت السلام والمسلمین قربان پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان و مهندس آذر پور، سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستانه در فرمانداری شهرستان، اعتبارات ابلاغی بنیاد مسکن در سال 1400 بررسی شد.

در ابتدای جلسه دکتر برزگر سرپرست بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت :امروزه یکی از راهبردهای موثر در توسعه همه‌جانبه پایدار نواحی روستایی، استفاده از مشارکت و توانمندی‌های دهیاران و روستائیان برای عمران و توسعه مناطق روستایی در همه ابعاد بوده و می طلبد با برنامه‌ریزی صحیح و همکاری دهیاری‌ها، میتوان روند توسعه روستاها را در سطح استان سرعت بخشید. وی در خصوص جذب سهمیه مسکن محرومین درشهرستان صومعه سرا گفت: از 77 سهمیه شهرستان تاکنون 73 واحد با بانکهای عامل عقد قرارداد نموده اند. وی خواستار همکاری بیشتر بانک ها جهت جذب اعتبارات با بنیاد مسکن شد. برزگر شاخص ملی اجرای طرح هادی را بیش از 52 درصد بیان کرد و گفت: این شاخص در شهرستان آستانه اشرفیه 57 درصد است برزگر افزود در 49 روستای بالای 20 خانوار شهرستان این طرح اجرا گردیده است. سرپرست بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان گفت با ابلاغ اعتبارات استانی و ملی در مجموع 104860 میلیون ريال برای شهرستان مصوب گردید.
فرماندار آستانه اشرفیه در این دیدار از عملکرد بنیاد مسکن در زمینه قیر رایگان برای آسفالت روستاهای شهرستان ابراز رضایت کرد و ادامه فعالیت های چشمگیر بنیاد مسکن را در زمینه های شهری و روستایی خواستار شد. دکتر رضایی با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی، مراحل تشریفات قانونی خود را طی می کند افزود : اعتبار اختصاص یافته در اجرای پروژه های نیمه تمام روستایی مانند پل نیاکو، پل سلیم چاف ، اجرای طرح های هادی ، آسفالت معابر روستایی و بازنگری طرح های هادی هزینه می شود.
در این نشست مهندس نجفی نماینده شهرستان گفت: تامین زمین برای احداث مسکن محرومین یکی از مسائل دارای اولویت شهرستان است نجفی افزود: در این شهرستان ، ۲۵۰ نفر از محرومین تحت پوشش کمیته امداد، نیازمند زمین هستند.
نماینده مردم شهرستان در خصوص طرح مسکن محرومین گفت: با هماهنگی بعمل آمده با مدیران بانکهای عامل شهرستان، زمینه بهره مند شدن متقاضیان از تسهیلات مسکن محرومین فراهم گردید وی با بیان اینکه، بنیاد مسکن استان از طریق ایجاد بستر و زمینه های مناسب به خوبی توانسته در اقدامات خود در زمینه عمران و آبادانی روستاها موفق عمل نماید، گفت: فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح های توسعه ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت ها در روستاها کاملا مشهود است.

/روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا