آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

ابراهیم خوشحال؛یک ماه از عمر شورای شهر میگذرد و هنوز جلسه ای با نماینده شهر نداشتیم

شورای شهرابراهیم خوشحال در جلسه شورای شهرضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) ، با بیان اینکه یک ماه از عمر شورای شهر می گذرد و هنوز جلسه ای با نماینده شهر نداشتیم ، خواستاربرنامه ریزی برای جلسه با دکتر فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورا ی اسلامی شد .

وی گفت : با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بحران کرونا ، وضعیت اقتصادی شهرداری ها نیز جالب نیست و ارزش افزوده نیز بسیار اندک به شهرداری ها داده می شود و نیاز است با نماینده شهر نشستی داشته باشیم و از طریق نماینده از سازمان شهرداری ها و دهیاری ها اعتبارات ملی و استانی را جذب کنیم .
وی گفت : با توجه به ارزش افزوده زمین و سطح درخواست سازندگان ساختمان و عدم وسعت محدوه شهر لاهیجان ، بافتهای قدیمی و فرسوده نیاز به اصلاح و بازسازی دارد و از طرفی نقشه جامع لاهیجان جوابگوی شهر نیست و برای سازندگان به صرفه نیست کار ساخت و ساز انجام دهند و با هزینه کنونی متضرر می شوند و باید راهکارهای بهتری پیدا کنیم . از جمله بلند مرتبه سازی با الگوی شهرسازی نوین در معبرهای عریض در نقاط مختلف شهر به جز پای کوه و شیخ زاهد تحولی در روند شهرسازی بصورت علمی به وجود آید تا از این طریق میزان عرضه و تقاضا در حوزه مسکن شهری محقق شود .
وی با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از جایگاه دفن زباله در تموشل ، گفت : خرید دستگاه زباله سوز در حد توان شهرداری نیست و با توجه به اینکه شهرهای اطراف نیز زباله خود را در تموشل خالی می کنند ، نماینده لاهیجان با رایزنی با نمایندگان شهرهای همجوار اعتبارات ملی را جهت خرید دستگاه زباله سوز جذب نماید تا شاید با خرید یک دستگاه زباله سوز برای شرق گیلان مشکل منطقه حل شود .
وی گفت : در پوشش سبز گیلان ، لاهیجان مغفول مانده و از طریق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جهت استفاده از سهمیه قیر و خرید دستگاه زباله سوز رایزنی های لازم صورت گیرد .
وی همچنین به وجود ساختمانهای چندین طبقه در لاهیجان اشاره کرد و افزود: اگر خدای نکرده چنانچه یکی از این ساختمانها دچار حریق شود متاسفانه شهرداری نردبان بلند و ماشین آتش نشانی مجهز ندارد و می طلبد نماینده لاهیجان در این خصوص جهت دریافت ماشین آتش نشانی مجهز از سازمان شهرداری ها مدیریت شهری را یاری دهد .
وی در پایان گفت : راه حل برون رفت از مشکلات و وضعیت بد کوچه ها و خیابان ها از منظر آسفالت ، با توجه به اینکه بودجه چند میلیاردی نیاز است ، رایزنی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده تا لاهیجان را از اعتبارات ملی بهره مند سازد . وی همچنین از دکتر فرخی خواست برای سفر وزرا و استاندار به شهر لاهیجان برنامه ریزی نمایند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا