آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشیخبر داغ

دیدار مرگ برای استقلال زندگی می‌سازد

استقلال

برای غلبه بر الهلالی که طی هفته‌های اخیر در لیگ عربستان به میدان رفته است، کادر فنی استقلال باید تیمی پرقدرت‌تر از فصل گذشته را آماده و مهیا کند

به گزارش تدبیرشرق، شماره معکوس برای آغاز دیدار کلاسیک غرب آسیا درحالی آغاز شده که برتری استقلال مقابل الهلال و صعود در جمع 8 تیم پایانی می‌تواند تا چه حدی در روند موفقیت این تیم در فصل آینده تعیین‌کننده و درعین‌حال تأثیرگذار باشد.دو حریف سنتی که در طی تمام این سال‌ها بارها در برابر یکدیگر در مراحل و شهرهای مختلف  روبروی هم صف‌آرایی کردند و هر بار با وجود اینکه همواره این بازی از حساسیت های زیادی برخوردار بوده اما جدالی دیدنی را به نمایش گذاشتند که بازی روز سه‌شنبه نیز بعید است از این قاعده مستثنا باشد.

*پنج قهرمانی آسیا در این مسابقه پنج ستاره

برای آبی‌های تهران و ریاض چندان فرقی نمی‌کند که در چه مقطعی به دیدار هم می‌روند، چراکه فقط بردن است که می‌تواند هوادارانشان را خوشحال کند، حالا می‌خواهد این بازی در مرحله مقدماتی جام باشگاه‌های آسیا برگزار شود، یا در مرحله فینال آسیا و یا مثل بازی روز سه‌شنبه هفته جاری در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، که این دو تیم همه جورش را مقابل هم تجربه کرده‌اند و خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از این بازی‌ها در اذهان هوادارانشان برجای گذاشته‌اند.
دو تیمی که روی‌هم 5 بار بر بام قله فوتبال آسیا ایستادند و در بسیاری از تورنمنت‌های آسیایی و جهانی، شاکله  تیم ملی کشورشان را تشکیل دادند و همچنین بازیکنان بزرگ و سرشناسی را به فوتبال آسیا معرفی کرده‌اند.

همه این‌ها را گفتیم تا بتوانیم حق این جمله را به‌جا آوریم که دیدار استقلال و الهلال یک بازی معمولی به شمار نمی‌آید؛خصوصاً برای آبی‌های تهرانی در این مقطع از زمان که این برد می‌تواند ضمن تضمین صعود این تیم در جمع 8 تیم برتر آسیا، بهترین التیام ممکن بر زخم‌هایی باشد که آن‌ها طی این چند فصل اخیر تحمل کرده‌اند

*برای غلبه بر الهلال، استقلال باید قوی تر از فصل قبل باشد

پس از یک‌فصل پر افت‌وخیز نقل و انتقالاتی که موجب خروج تنی از چند بازیکنان تأثیرگذار این تیم لااقل در صعود آن‌ها به‌عنوان تیم اول گروه شد، آن‌ها حالا با شمایلی کاملاً جدید مقابل یکی از قوی‌ترین الهلال های این چند فصل اخیر به میدان می‌روند. درواقع درخصوص استقلال نمی‌توان گفت که آن‌ها نسبت به فصل گذشته آیا بدل به تیم بهتری شدند یا خیر، و این در حالی است که هرچه در این چند روز گذشته از توان تیمی استقلال می‌خوانیم بدون شک چیزی به‌جز حدس و گمان نیست. اما آنچه مسلم است برای غلبه بر الهلالی که طی هفته‌های اخیر در لیگ عربستان به میدان رفته است، کادر فنی استقلال باید تیمی پرقدرت‌تر از فصل گذشته را آماده و مهیا کند. الهلالی که به نظر می‌رسد با توجه به بستن تیم این فصل، تمام عزم خودش را برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی آسیا جزم کرده است و برتری مقابل استقلال اولین گام آن‌ها در این راه است.

*گابریل پین و مهار خط آتش ژاردیم

مجیدی  برای آنکه بتواند حریف قدرت ستاره‌های میلیون دلاری ماریو ژاردیم سرمربی سرشناس الهلال شود، در تصمیمی به‌جا و به‌موقع بالاخره توانست پس از 6 ماه اصرار و پیگیری، مقدمات حضور گابریل پین را در کنار خودش فراهم کند تا علاوه برافزایش روحیه تیمی (که استقلال بیش از هرزمانی به آن احتیاج داشت) با کمک تجربه بین‌المللی این سینیور ایتالیایی بتواند راهکاری برای مهار خط آتش بی‌نظیر الهلال متشکل از “موسی مارگا”، “آندره کاریو”، “سالم الدوساری”، “بافتمی گومیس” و درنهایت “ماتئوس پریرا” اتخاذ کند، کاری که باوجود سختی فراوان، با درایت و تلاش توأم با یک برنامه‌ریزی مرتب، به‌هیچ‌وجه دور از دسترس نخواهد بود.

*دوختن دهان منتقدان با پیروزی

در حال حاضر، تنها اخبار موثقی که این روزها از اردوی پسران آبی به دستمان می‌رسد، عکس‌هایی است که از تمرینات استقلال در کمپ باشگاه الوصل از شهر دبی ارسال می‌شود. تصاویری که تا حدی می‌توان از آن‌ها دریافت که مجموعه تیم با آگاهی کامل از اهمیت فوق‌العاده این دیدار و نقش بارز نتیجه آن در روند فصلی که در پیش رو دارند، تمام تمرکزشان را معطوف به تمرینات و البته دیدار مقابل نماینده عربستان کرده‌اند، تا نشان دهند علی‌رغم همه انتقاداتی که نسبت به برپایی این اردو و میزان مخارجی که برای تیم به بار آورده است، این اردو ماورای هر نتیجه‌ای، می‌تواند نقش بسزایی در شکل بازی استقلال لااقل در دیدار مقابل الهلال داشته باشد. به این معنی که آیا در انتهای بازی هواداران استقلال می‌توانند به آینده تیمشان در فصل جدید امیدوار باشند یا خیر.
منتقدان مجیدی معتقدند علاوه بر تضعیف تیم در فصل نقل و انتقالات، با توجه به مشکلات عدیده مالی باشگاه استقلال و عدم حضور تمامی بازیکنان در روزهای ابتدایی اردو، هیچ دلیلی بر تشکیل این اردو وجود نداشت و طبیعتاً هر نتیجه‌ای جز برد مقابل الهلال می‌تواند بهترین بهانه ممکن برای اثبات ادعای منتقدان باشد.

*پیروزی احتمالی، شروعی ایده آل برای فصل جدید

به‌هرحال با توجه همه این موارد دیگر بعید به نظر می‌رسد صرفاً با یک نمایش متعصبانه و درخشش گلر تیم بتوان از سد الهلال و یا تیم‌های متمول عربی گذشت، چراکه آن‌ها دیگر برخلاف سال‌های گذشته، چند سالی است که به سراغ بازیکنان مطرح حال حاضر اروپا می‌روند و دیگر خبری از بازیکنان پا به سن گذشته و بی‌انگیزه‌ای مثل عبدی پله، دونادونی، لوکا تونی، فرناندو هیه رو و …. نیست که سال‌های آخر فوتبالشان را در این‌گونه تیم‌ها سپری می‌کردند.

صحبت از ستاره سوم و قهرمانی در آسیا خصوصاً پیش از دیدار مقابل الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی بسیار زود و عملاً کاری بی‌فایده است اما این را هم باید در نظر گرفت که غلبه احتمالی بر الهلال عربستان با تمام ستارگانش تا چه حدی می‌تواند در احیای اعتمادبه‌نفس تیمی استقلال نقش بارزی را ایفا کند و همچنین می‌تواند ایده آل ترین اتفاق ممکن برای شروع فصل جدید تلقی شود.
تیمی که بتواند از سد تیمی به قدرت الهلال عبور کند، پس قادر است باکمی تقویت تیمی و یک نقشه راه جدید توسط تیم جدید مدیریتی، قادر به انجام کارهای دیگری هم هست که  حتی تصور آن‌هم برای هواداران صبورش، لذت‌بخش و شیرین است چه رسد به تحققش.

کیاوش عزیزی

/ورزش سه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا