آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس: طرح امنیت غذایی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بررسی می‌شود

امنیت غذاییفرخی میکال از بررسی طرح امنیت غذایی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خبر داد و گفت: حذف واسطه‌ها و دلالان کمک بزرگی به حوزه کشاورزی می‌کند.

به گزارش تدبیرشرق، «رسول فرخی میکال» شامگاه امشب(جمعه 5 شهریور) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم در حوزه مسائل اقتصادی صبوری کردند و در انتخابات هم حضوری گسترده داشتند، مجلس انقلابی تلاش کرد بر اساس معیارها و ظرفیت‌ها نسبت به انتخاب وزرای پیشنهادی اقدام کند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس اعتقاد به مبانی اسلام، میزان شایستگی، مهارت، دانش، تعهد و داشتن اطلاعات لازم را از جمله شاخص‌هایی که در انتخاب وزیر اصلح مورد توجه مجلس بوده خواند و تصریح کرد: شناخت تهدیدها و فرصت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های کشور از دیگر شاخص‌های مورد توجه مجلس بوده است.

فرخی میکال با بیان اینکه مجلس، دولت و قوه قضائیه برای مبارزه با فساد اداری و اقتصادی با هم متحد هستند اذعان کرد: هر جایی در سیستم مدیریتی کشور فساد باشد، آنجا رشد پیدا نمی‌کند و به اعتقاد من سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه محکوم به موفقیت هستند زیرا بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب دو موضوع مبارزه با کرونا و حفاظت از مال مردم برای ما اهمیت بالایی دارد.

وی وضعیت سخت معیشتی مردم را متذکر شد و با تاکید بر اینکه در کوتاه مدت بخشی از مشکلات اقتصادی جامعه حل و فصل می‌شود اضافه کرد: مجلس در حوزه امنیت غذایی طرحی را مصوب کرده است و قرار شده کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی روی آن کارهای کارشناسی و بررسی‌های لازم را انجام دهد. 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس قیمت‌گذاری محصولات و حمایت از بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: قیمت‌های دستوری که برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی تعیین می‌شود کارکرد زیادی ندارد و باید در آن تجدیدنظر شود از سوی دیگر حذف واسطه‌ها و دلالان هم کمک بزرگی به حوزه کشاورزی می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه نماینده آستانه‌اشرفیه به عنوان تنها نماینده گیلان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی است ابراز داشت: در سنوات گذشته به کشاورزی و اقتصاد گیلان توجه کافی نشد و امیدواریم از این به بعد کمبودهای استان در این بخش‌ها برطرف شود.

فرخی میکال با بیان اینکه طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه نیز در مجلس در حال تدوین است الزامات این طرح را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر مجلس 290 نفر نماینده دارد و طبق اصل 64 قانون اساسی هر 10 سال یکبار باید به تعداد نمایندگان و حوزه‌های انتخابیه افزوده شود بنابراین این طرح در کمیسیون شوراهای مجلس مطرح شد.

وی تجهیز 2 بیمارستان لاهیجان و همچنین ارتقاء زیرساخت‌های درمانی شهرستان سیاهکل را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار خود اعلام کرد و بیان داشت: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده و با حضور بازرسان وزارت بهداشت و درمان هشت و نیم میلیارد تومان اعتبار برای دو بیمارستان لاهیجان و جهت احیاء آن اختصاص داده شد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس از تجهیز بخش‌های بیمارستان سیاهکل خبر داد و با بیان اینکه یکسری از امکانات این بیمارستان در حال تامین است اضافه کرد: هم‌اینک با تامین نیروهای انسانی، کادر درمان، پزشکان و متخصصان بیمارستان سیاهکل پذیرای بیماران به ویژه بیماران کرونایی است.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تاکید بر اینکه قیمت خرید تضمینی چای پایین است و هزینه‌های داشت و برداشت برگ سبز چای برای چایکاران مقرون به صرفه نیست ابراز داشت: قیمت فعلی خرید برگ سبز چای پاسخگوی شرایط فعلی نیست و برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی چای باید قیمت چای واقعی و بورس چای دنبال شود.

فرخی میکال آغاز به کار منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان را زمینه‌ساز تحول اقتصادی و اشتغالزایی دانست و خاطرنشان کرد: حدود 10 سال از تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در لاهیجان می‌گذرد اما هیچ کاری انجام شد و به همین خاطر با پیگیری‌هایی که انجام دادم و گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های متولی امیدوارم بسترهای تحقق آن فراهم شود.

/شبستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا