آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان تاکید کرد: پایداری آب در رشت نیازمند راه اندازی مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی است

پایداری آبمدیرعامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه شرایط تأمین آب شرب در رشت شکننده است، گفت: پایداری آب در رشت نیازمند راه اندازی مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی است.

سید محسن حسینی ظهر شنبه در جلسه هم اندیشی بررسی پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب رشت با اشاره به موضوع پایداری آب رشت و با بیان اینکه، ما در اسفند ماه سال گذشته فاز دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان را افتتاح کردیم، اظهار کرد: اجرای این پروژه پشتوانه بزرگی برای تأمین آب شرب شهرستان رشت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در تابستان گذشته شرایط بسیار شکننده‌ای در شهر رشت داشتیم که با کوچک‌ترین اتفاق شهر را دچار تنش بود، افزود: امسال با وجود همه مشکلات شرایط پایدار شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با تأکید بر اینکه برای استمرار این وضعیت در رشت نیازمند ایجاد مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی برای رشت هستیم، گفت: ظرفیت‌های لازم برای بهره برداری از این طرح تا پایان سال وجود دارد.

حسینی با اشاره به اینکه بهره برداری از این مخزن ظرفیت مخازن شهر رشت را به ۱۱۰ هزار متر مکعب افزایش می‌دهد، اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۲۷ کیلومتر خط انتقال اجرایی شده و ۱۲۰ متر از این خط باقی مانده است.

وی با بیان اینکه ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اقدامی مناسب بود که سال گذشته انجام شد، تصریح کرد: مراکز خدمات‌رسانی در روستاها از یک نقطه به شش نقطه افزایش یافته است.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان رشت به صورت میانگین درصد تحت پوشش جمعیت روستایی ما از میانگین استان پایین‌تر است، افزود: کمبود منابع مالی سبب شده تا شاهد چنین شرایطی باشیم.

وی با بیان اینکه امسال برای شهرستان رشت اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: چهار کیلومتر از خطوط انتقال سنگر به شهر کوچصفهان مانده که مردم این مناطق از آب تصفیه خانه بهره‌مند شوند.

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه خمام به خشکبیجار خط بعدی است مسائل و مشکلاتی که در این زمینه تملیک زمین از مهم‌ترین چالش‌ها است، ادامه داد: بکی از مشکلات که باید حل شود قانون منع فروش انشعاب به املاک نسقی است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد مراجعه کنندگان در شهرستان رشت خانوارهایی هستند که مشکل آب دارند، ادامه داد: نبود آب مشکلات بهداشتی ایجاد کرده است.

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا