آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد؛ ۲۴ پروژه آبفای گیلان همزمان با هفته دولت افتتاح و بهره برداری خواهد شد

پروژه آبفای گیلانمدیرعامل آبفای گیلان از افتتاح و بهره برداری ۲۴ پروژه این شرکت در ۱۲ شهرستان و بهره مندی بیش از ۱۴ هزار نفر از ۲۳ طرح آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۵۸۱ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد.

همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۲۴ پروژه آب و فاضلاب در سطح استان گیلان با اعتباری بالغ بر ۵۸۱ میلیارد ریال با حضور مسئولین استان به بهره برداری خواهد رسید.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی از فعالیت دستگاههای اجرایی در راستای اعتبارات تخصیصی دولت جهت اجرای پروژه‌ها افزود: شرکت آبفای گیلان با ۲۴ پروژه قابل افتتاح و بهره برداری در حوزه آب و فاضلاب در سطح استان به استقبال هفته دولت خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان احداث سایت بیجارکن در رضوانشهر جهت آبرسانی روستای چکچه پشت را از اهم این پروژه‌ها دانست و افزود: این پروژه شامل احداث یک باب مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی بتنی و احداث اتاقک‌های کلرزنی و نصب دیزل ژنراتور و همچنین اجرای خط انتقال به طول ۰.۸ کیلومتر می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به بهره برداری از طرحهای آبرسانی به ۲۳ روستای گیلان، جمعیت بهره‌مند از این پروژه‌ها را بیش از ۱۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: افتتاح فاز دوم آبرسانی به روستای ملکوت در املش و ۵ پروژه تأمین آب روستایی در شهرستانهای املش، سیاهکل و ماسال نیز از پروژه‌های آماده بهره برداری در هفته دولت می‌باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان آبرسانی به مجتمع قاضیان مربوط به فاز تکمیلی روستای سراوان را از اهم پروژه‌های آبرسانی عنوان کرد و افزود: تکمیل خطوط انتقال و شبکه به طول ۴۰ کیلومتر و بهره برداری از مخزن ۶ هزار مترمکعبی گلسرک جهت تأمین فشار و ذخیره آب پایدار روستاهای تحت پوشش این مجتمع اجرا شد و آبرسانی به ۵ روستای مجتمع نواحی رشت و انزلی و آبرسانی به ۷ روستای مجتمع شهران در رودبار از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های حوزه فاضلاب تصریح کرد: شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای رودسر، صومعه سرا، فومن و لنگرود به طول تقریبی ۴ کیلومتر اجرا و آماده بهره برداری می‌باشد همچنین بهره برداری از شبکه فاضلاب کوی فرهیختگان به طول ۴۶۰۰ متر و شبکه فاضلاب خیابان توحید در رشت نیز به طول ۱۵۰۰ متر، در لیست پروژه‌های هفته دولت قرار دارد.

مدیرعامل آبفای گیلان مجموع اعتبارات هزینه شده برای ۲۴ پروژه را ۵۸۱ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی به میزان ۵۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال، اعتبارات ملی به میزان ۲۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال، صندوق توسعه ملی به میزان ۴۷۳ میلیارد ریال و اعتبارات شهرستانی به میزان ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تأمین اعتبار شده و زمینه اشتغال ۱۲۷ نفر بصورت موقت و ۱۴ نفر بصورت دائم فراهم شده است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا