آخرین خبرها

تشکیل870 پایگاه اوقات فراغت مبتنی بر نیاز فرهنگی در مساجد گیلان

سلیمان پور ابراهیم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می‌شود بیش از 65 هزار جوان و نوجوان گیلانی در طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان شرکت کنند .
وی خاطرنشان کرد : شعار سال از سوی مقام معظم رهبری چراغ راه است و بر همین اساس می بایست فعالیت های این نهاد در راستای تحقق این پیام برنامه ریزی شود.
پور ابراهیم اظهار کرد: هرساله همزمان با آغاز تعطیلات تابستان، طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با هدف غنی سازی اوقات فراغت، کشف استعدادها و جذب کودکان و نوجوانان به مسجد کلید می‌خورد.
وی یاداور شد : در ایام ماه مبارک رمضان تمام برنامه‌های کانون‌های مساجد کلاس‌های قرآن، جزءخوانی قرآن کریم، روخوانی و روانخوانی، تفسیر و محافل انس با قرآن را شامل شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان برگزاری کلاس‌های تابستانی در مساجد را موجب ترویج آموزه‌های اسلامی و قرآنی و در نهایت نهادینه سازی فرهنگ اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: باید با برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع جوانان را به مساجد سوق داد و با نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی در نسل جوان به مقابله با تهاجم فرهنگی پرداخت.
حجت الاسلام پورابراهیم یادآور شد: در زمان حاضر 867 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعال هستند؛و در سال جاری 160 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان راه اندازی می‌شوند.
وی تصریح کرد: به پاس گرامیداشت ربع قرن فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نمایشگاه عملکرد 25 ساله کانون‌های مساجد برپا خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان ،در بخش دیگری از سخنانش تولید آثار فاخر در خصوص سیره حضرت رضا (ع) را بزرگترین تاثیرگذاری جشنواره رضوی دانست و افزود : استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در جشنواره موجب اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی می شود.
حجت الاسلام پورابراهیم، با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی در استان، گفت: برگزاری این جشنواره موجب شناخت هرچه بهتر سیره و سبک زندگی حضرت ثامن الحجج و درک بیشتری از زندگی، منش و روش امام رضا (ع) می‌شود.
وی با بیان اینکه جشنواره امام رضا (ع) بزرگترین و مهم‌ترین جشنواره فرهنگی و مذهبی کشور است افزود: این جشنواره در معرفی فرهنگ رضوی با توجه به استقبال خوبی که از آن در سراسر کشور می‌شود، نقش بسزایی ایفا کرده است.
وی تاکید کرد: جشنواره رضوی بخش بسیاری از هنرمندان کشور را به فعالیت در این عرصه مشغول کرده که منجر به تولید آثار فاخر بسیاری در زمینه سیره امام رضا (ع) شده است.
حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه امسال گیلان میزبان هفتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور است تصریح کرد: این جشنواره همزمان با دهه کرامت در رشت برگزار می‌شود که امیدواریم شاهد استقبال رسانه‌ای در زمینه تبیین سیره رضوی در جامعه باشیم.
هفتمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور از برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معاونت امور مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، همزمان با دهه کرامت به میزبانی استان گیلان برگزار می شود.
خبرنگار: ضامن ** انتشار دهنده : بابایی
1881 /6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا