آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغسیاسی

سهم گیلان از کابینه دولت سیزدهم: هیچ…

دولت سیزدهملیست وزرای پیشنهادی کابینه دولت آیت‌الله رئیسی اعلام شد و مطابق پیش‌بینی‌ها، هیچ گزینه‌ای از گیلان در لیست وزرا و معاونین رئیس‌جمهور وجود ندارد.

علی‌رغم تاکید آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر استفاده از نیروهای گیلانی در دولت، اما گویا توجهی به این امر صورت نگرفته است.

آیت‌الله فلاحتی ماه گذشته در دیدار با مجمع نمایندگان گیلان به وجود فرهیختگان بسیار در زمینه های مختلف به ویژه عرصه‌های مدیریتی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: “می طلبد رئیس‌جمهور منتخب در انتصاب مدیران و پیشنهاد وزرای دولت جدید به مجلس شورای اسلامی به نیروهای گیلانی توجه داشته باشد.”

انفعال و عدم اتحاد نمایندگان گیلان در رایزنی با رئیس‌جمهور سبب شد تا حتی اسدالله عباسی، نماینده سابق رودسر که سابقه وزارت کار در دولت دهم را در کارنامه خود دارد نیز در لیست وزرای پیشنهادی دولت رئیسی جایی نداشته باشد.

از عباسی که در انتخابات، عضو ستاد مرکزی انتخاباتی آیت‌الله رئیسی بود، به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم نام برده می‌شد.

البته بنظر می‌رسد لیست اعلام شده قطعی و نهایی نیست چنان‌که سخنگوی مجلس در این زمینه می‌گوید: “لیست ارایه شده از وزرای کابینه غیررسمی است و تا زمانی که اعلام وصول شود امکان تغییر در آن وجود دارد و لیست رسمی کابینه همان چیزی خواهد بود که روز شنبه اعلام وصول می‌شود.”

بدین ترتیب همچنان امید می‌رود که در صورت تحرک مجمع نمایندگان گیلان در چانه‌زنی با دولت، گیلان نیز سهمی در کابینه دولت سیزدهم داشته باشد.

بدیهی است که عدم حضور فردی از گیلان در سطوح عالی دولت، می‌تواند زمینه‌ساز کم توجهی به مشکلات متعدد استان گردد.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا