آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

احمدی به عنوان شهردار رشت ابقا شد

شهردار رشتبا موافقت اعضای شورای ششم رشت، سید محمد احمدی به عنوان شهردار رشت انتخاب و بار دیگر در این جایگاه ابقا شد.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در نخستین جلسه آغاز به کار این شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ایران اسلامی، علی الخصوص شهدای جنگ تحمیلی، مدافعین حرم و مدافعین سلامت اظهار کرد: بر خود واجب می‌دانم قدردانی‌ام را نسبت به مردم شریف و ولایتمدار رشت که با رای اعتمادشان یک بار دیگر توفیق حضور در این جایگاه خدمتی را برای بنده و دیگر همکاران شورایی‌ام مهیا کرده‌اند اعلام کنم.

رشت شهر اولین‌ها
محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه شهر رشت در گذشته‌های نه چندان دور شهر اولین‌ها بود، افزود: متاسفانه به دلیل برخی از مشکلات و نادیده گرفتن ظرفیت‌های بالقوه، رشت این روزها در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد و یقینا وضعیت فعلی رشت در مباحث مختلفی از جمله حمل و نقل، محیط زیست، بهداشت و… نیازمند تغییر و تحول است.

بیان حقایق و مطالبه‌گری توسط رسانه‌ها
وی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفدهم مرداد مصادف با روز خبرنگار بیان کرد: اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی مردم و مسوولین می‌توانند در مسیر توسعه و تعالی این شهر و دیار، با قلم رسایشان در بازگو کردن حقایق و مطالبه‌گری بحق، نقش بسیار موثری ایفا کنند.

انتخاب شهردار رشت از یک ماه پیش در دستور کار منتخبین ششم 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه اعضای شورای ششم رشت از یک ماه پیش با حساسیت ویژه پیرامون انتخاب شهردار رشت ورود کرده‌اند، تصریح کرد: بر اساس قانون، شوراها باید پس از شروع فعالیت نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کنند و در این راستا از حدود یک ماه پیش، منتخبین مردم رشت در شورای ششم موضوع انتخاب شهردار را از بین ۳۰ نفر کاندیدا در دستور کار قرار دادند و در نهایت از مجموع سی نفره نیز تعداد هشت نفر بومی و غیر بومی انتخاب شدند که برنامه‌ها و رزومه‌های فعالیتی خود را ارائه و مورد بررسی مجدد قرار گرفتند.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم در ابتدا تصمیم بگیریم که آیا قصد داریم در جلسه امروز از جمع هشت نفره کاندیدا نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام شود، افزود: در صورتی که به هر دلیل این موضوع مورد موافقت اعضای شورا نیست باید نسبت به تعیین سرپرست شهرداری رشت اقدام کنیم.

در این جلسه تعدادی از اعضای شورا به عنوان موافق و مخالف موضوع انتخاب شهردار رشت، نظرات خود را مطرح کردند.

شهردار فعلی رشت حفظ شود
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه به عنوان موافق انتخاب شهردار رشت در نخستین جلسه شورای ششم اظهار کرد: شوراها بر اساس قانون و وظیفه ذاتی باید نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند.

هادی رمضانی با بیان اینکه همواره دوران سرپرستی دوران خوبی برای شهر نبود، افزود: معمولا بسیاری از معضلات و مشکلات نیز در همان دوران رقم می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه شهردار فعلی رشت حدود ۹ ماه است که در این شهر مشغول فعالیت است، بیان کرد: در مجموع در بررسی‌های انجام شده نسبت به عملکرد سید محمد احمدی شهردار فعلی رشت رضایتمندی وجود دارد و معتقدم بهتر است در شرایط فعلی وضع موجود را حفظ کنیم و با ابلاغ برنامه‌ها و نظارت بر اجرای صحیح توسط شهردار، شهر را به سمت توسعه هدایت کنیم.

رمضانی با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌کنم شهردار فعلی رشت را حفظ کنیم، گفت: چنانچه شهردار نتواند در راستای تحقق خواسته‌های شهر عمل کند یقینا بر اساس وظیفه قانونی عمل می‌کنیم.

شهرداری رشت دچار روزمرگی شده است
عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه به عنوان مخالف انتخاب شهردار رشت در این جلسه از شورا اظهار کرد: اقداماتی برای انتخاب شهردار رشت انجام شده است و چنانچه بخواهیم در عرصه انتخاب شهردار در همین جلسه اقدام کنیم، باید تمام برنامه‌های ارائه شده را در یک فضای عادلانه بررسی کنیم.

مجید عزیزی با بیان اینکه باید به فکر ثبات مدیریتی باشیم، افزود: یکی از نقدهایی که به شوراهای ادوار گذشته وارد بودعدم ثبات مدیریتی بود و پیشنهاد می‌کنم در فاصله زمانی یک ماهه بتوانیم شهردار رشت را انتخاب کنیم.
وی با تاکید بر اینکه منکر مدیریت سید محمد احمدی شهردار فعلی رشت نیستم گفت: شهرداری دچار روزمرگی شده است و امیدواریم با انتخاب شهردار جدید این شرایط تغییر دهیم.

نباید در خدمت‌رسانی تعلل کنیم 
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند از شورای جدید تحول مشاهده کنند، اظهار کرد: یک رئیس جمهور بر اساس قانون می‌تواند پانزده روزه کابینه خود را معرفی کند اما قرار است فردا کابینه آیت الله رییسی، رییس جمهور منتخب معرفی شود و انتظار می‌رود شورای شهر رشت نیز این فرصت را مغتنم بشمارد و اگر قرار است به بحث ثبات مدیریتی توجه داشته باشیم باید تمام جوانب را مورد نظر داشته باشیم.

سید شمس شفیعی با بیان اینکه معتقدم تمام مشکلات رشت ازعدم ثبات مدیریتی منشاء می‌گیرد، افزود: مردم در شرایط نامناسبی قرار دارند و بارها مشاهده کرده‌ایم که در دوران سرپرستی شاهد افت مدیریتی هستیم و باید برای خدمت‌رسانی به مردم سرعت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حفظ آقای احمدی شهردار فعلی رشت همان ثبات مدیریتی است، گفت: از همان روز نخست که به عنوان متتخب مردم رشت معرفی شدیم به بررسی گزینه‌های تصدی شهردار رشت پرداختیم و ۸ گزینه نیز برای این جایگاه کاندیدا داریم و نباید در خدمت‌رسانی تعلل شود.

بزرگان رشت خواستار حفظ شهردار فعلی رشت هستند
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه موضوع انتخاب شهردار بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: از مطالب مطرح شده توسط همکاران شورایی به این نتیجه رسیده‌ام که اکثریت همکاران شورا موافق ادامه حضور شهردار فعلی هستند.

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه با شهروندان رو راست باشیم، افزود: در جلسه امروز شورا می‌خواهیم به این نتیجه برسیم که سید محمد احمدی در جایگاه شهردار رشت باقی بماند و یا برود؟

وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد می‌کنم شهردار رشت را به صحن شورا دعوت کنیم، گفت: باید تمامی انتظاراتمان را در جلسه‌ای که قرار است با حضور شهردار برگزار شود به اطلاع وی برسانیم و بسیاری از بزرگان شهر از اعضای شورای رشت، تقاضای کرده‌اند که شهردار فعلی رشت حفظ شود.

انتخاب شهردار رشت از جمع هشت نفره
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در جلسه امروز شورا قرار است از جمع هشت نفر شهردار منتخب انتخاب شود، اظهار کرد: تمامی صحبت‌هایی که در جلسه امروز شورا مطرح می‌شود برای این است که از جمع هشت نفره فردی برای تصدی جایگاه شهردار و یا سرپرستی شهرداری رشت انتخاب شود و پیش از این نیز تمامی افراد کاندیدا برای تصدی این جایگاه، در حضور منتخبین شورای ششم به ارائه برنامه‌هایشان پرداختند و اینکه برخی از اعضای شورا عنوان فرد خاصی را مطرح کرده‌اند اظهار نظر و حق قانونی آنان است.

بهبود وضعیت فعلی رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به همراه دیگر اعضای شورای ششم در جلسه بررسی گزینه‌های تصدی جایگاه شهردار رشت حضور داشتم، اظهار کرد: هر کدام از این افراد از کاراکترها و ظرفیت‌هایی برخوردار هستند و برنامه‌های خود را ارائه کرده اند.

علیرضا تاج شهرستانی با بیان اینکه با شهردار فعلی رشت حب و بغضی ندارم، افزود: عملکرد شهردار فعلی رشت را دیده‌ایم و در مقابل با تعدادی از افراد مواجه هستیم که می‌گویند ما می‌توانیم و در واقع فرصت می‌خواهند.

وی با تاکید به بهبود وضعیت فعلی رشت تصریح کرد: شهردار فعلی رشت حدود ۹ ماه در این جایگاه مشغول به فعالیت است و معتقدم باید نسبت به ادامه فعالیت شهردار فعلی رشت نظر مساعد داشته باشیم.

در این جلسه با پیشنهاد رئیس شورا و موافقت اعضای شورا، اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای ششم رشت انتخاب شدند.

با موافقت اعضای شورای شهر رشت، سید محمد احمدی به عنوان شهردار رشت انتخاب و در این جایگاه ابقا شد، احمدی آخرین شهردار شورای پنجم رشت نیز بوده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا