آخرین خبرهااستان ها

رقابت5551 داوطلب در آزمون ورود به حرفه مهندسان

تدبیرشرق/آزمون ورودبه حرفه مهندسان کاردان های فنی ومعماران تجربی وکارشناسان ماده 27 دراولین روز آزمون با حضور 5551 نفر همزمان با سراسر كشور در شهرهای رشت، تالش، آستانه اشرفیه و لنگرود با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزارشد.

مهندس ماکان پدرام مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با حضور در این آزمون با اشاره به اجراي صحیح قانون مهندسي ساختمان گفت: هر ساله به منظور اجرای صحیح قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان، آزمون نظام مهندسی در رشته های مختلف برگزار می گردد تا افراد با صلاحیت پذیرفته و وارد بازار کارشوند که ورود کارشناسان حرفه ای به بازار ساخت وسازها نقش مهمی درکیفیت سازه ها وتاثیر آن بر ساختار شهری داردکه در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش نظارتی بسیار مهمی را ایفا می کند.
وی افزود:از مهندسان بخش ساختمان انتظار می رود که پس از پذیرفته شدن در آزمون نسبت به رعایت نظامنامه رفتار حرفه ای و اخلاقی پایبند باشند.
مدیرکل راه وشهرسازی گیلان اظهار کر:در مجموع 12902نفر براي شركت در اين آزمون اعلام آمادگي كردند که از این تعداد9708 نفر مرد و3194 نفر زن می باشند و نوبت اول این آزمون ، صبح امروز باشرکت 5551 نفردر رشته های تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی (نظارت)، معماری، عمران،تاسیسات مکانیکی وتاسیسات برقی(اجرا)برگزارشد.
این آزمون صبح فردا (پنجشنبه) نیز در رشته های شهرسازی،ترافیک، نقشه برداری،معماری(نظارت)،عمران (نظارت) کاردانی شهرسازی، معماری، عمران، نقشه برداری،تاسیسات مکانیکی وبرقی با حضور 5023 نفر ادامه خواهد یافت.
همچنین گروه معماری وطراحی، معماران تجربی وکارشناسان رسمی ماده 27 با شرکت 971نفر ومهندسان به تعداد 1357 نفر نیز صبح وعصر جمعه در محل های آزمون حضور خواهند یافت.
مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه آزمون نظام مهندسی هرساله برای تعیین سطح مهندسین به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار و ورود به حرفه مهندسان برگزار می گردد،افزود: این آزمون برای تایید و اخذ صلاحیت در سه بخش طراحی، نظارت و اجرا برگزار می شودو در صورت قبولی به داوطلبان، مدرک پایه 3 اعطا می‌شود.
لازم به ذکر است:کلیه آزمونهای این دوره در رشت درمجتمع آموزشی دانشگاه گیلان، موسسه آموزش عالی احرار وآموزشگاه سماء،در آستانه اشرفیه درموسسه آموزش عالی مهر آستان، در لنگرود، در چها حوزه (دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی ، دبیرستان شهید رجایی،دبیرستان امام علی(ع) ودانشگاه آزاد اسلامی لنگرود ودر تالش دردانشگاه پیام نور شهر تالش برگزار می گرددکه براي پذیرفته شدگان در این آزمون پس از تكميل مدارك مورد نياز، پروانه اشتغال به كار صادر مي‌شود.
ضمنا نتایج این آزمون از طریق وبسایت دفتر امور مقررات ساختمان، به نشانی:www.inbr.ir به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا