آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

جهانبخش فوتبال گیلان به فاینورد هلند پیوست

جهانبخشستاره گیلانی فصل گذشته باشگاه برایتون انگلیس با قراردادی سه ساله به فاینورد هلند پیوست.

به گزارش تدبیرشرق، علیرضا جهانبخش ستاره ۲۸ ساله گیلانی تیم ملی فوتبال ایران که در سه فصل گذشته برای تیم برایتون انگلیس بازی می‌کرد با تیم فاینورد هلند به توافق رسید.

مدت این قرارداد سه ساله و دائمی است، باشگاه فاینورد نیز با باشگاه برایتون مذاکراتی را انجام داده تا جهانبخش بتواند پیش از پایان قراردادش با برایتون (سال ۲۰۲۳) به صورت دائم به این تیم ملحق شود، علیرضا قرار است شماره ۹ تیم فاینورد را به تن کند.

ستاره گیلانی و اسبق تیم داماش گیلان پیش از این در تیم‌های نایمخن و آلکمار هلند بازی کرده بود و در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ به عنوان آقای گل لیگ هلند (اردیویزه) دست پیدا کرده بود و حالا بار دیگر پس از چند سال به فوتبال هلند باز می‌گردد.

فاینورد در فصل قبل در لیگ هلند به رتبه پنجم رسید، آنها تا به حال ۱۵ مرتبه لیگ هلند را فتح کرده‌اند که آخرین آن در سال ۲۰۱۷ بود، این تیم ریشه‌دار همچنین در سال ۱۹۷۰ به قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا دست پیدا کرد و دو بار نیز جام یوفا را به دست آورد.

عیرضا جهانبخش بازیکن گیلانی که در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران و آسیاست متولد مرداد ۱۳۷۲ در جیرنده شهرستان رودبار است.

جهانبخش فوتبال خود را از داماش گیلان آغاز کرد و فصل پیش در تیم فوتبال برایتون اند هوو آلبیون لیگ برتر فوتبال انگلستان و تیم ملی فوتبال ایران در پست وینگر و هافبک راست بازی میکرد.

وی سابقه حضور در تیم‌های ان ای سی و آزد آلکمار هلند از بهترین تیم‌های لیگ برتر هلند را دارد و همیشه به گیلانی بودن خود افتخار می‌کند و خود را یکی از طرفداران باشگاه داماش گیلان می‌داند.

علیرضا جهانبخش با ۵۳ بازی ملی و ۸ گل یکی از بهترین بازیکنان گیلانی حال حاضر فوتبال آسیاست و بر اساس رنکینگ بهترین فوتبالیست‌های جهان در رتبه ۴۰ مهاجم برتر فوتبال جهان قرار دارد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا