آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

افتتاح زورخانه‌ بین‌المللی امام علی (ع) در رشت

زورخانه‌زورخانه امام علی رشت با ظرفیت ۳۲۰ نفر، فضای اداری و مدیریت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع با حضور مسؤولین افتتاح شد.

به گزارش تدبیرشرق، سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای امام علی (ع) واقع در بلوار شیون فومنی رشت با حضور  محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ارسلان زارع استاندار و مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان افتتاح شد.

این مجموعه دارای سالن اصلی با ظرفیت ۳۲۰ نفر، فضای اداری و مدیریت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای، دو باب سرویس رختکن، سیستم سرمایش و گرمایش استاندارد و مدرن است.

عملیات اجرایی سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای امام علی (ع) رشت سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شد.

معاون رییس جمهور در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه زورخانه امام علی (ع) رشت اظهار کرد: پروژه زورخانه امام علی (ع) رشت پروژه‌ای متشکل از معماری سنتی، اسلامی و ایرانی است که می‌توان گفت بی‌همتا است.

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه اتمام پروژه زورخانه امام علی (ع) رشت به یک شکرگزاری نیاز بود و امروز این اتفاق مبارک رقم خورد، گفت: از مرشدان، قهرمانان و پهلوانانی که به نحو شایسته‌ای نمادهای جوانمردی و بزرگی را به نمایش گذاشتند و از تمام حاضران در این مراسم تاریخی سپاسگزار هستم.

وی با تاکید بر اینکه در شب عید بزرگ غدیر حتما در مراسم عبادی، اخلاقی و نیایش پهلوانی شرکت خواهد کرد، افزود: به همین جهت مراسم اصلی افتتاح پروژه زورخانه امام علی (ع) رشت و فراهم آوردن یکسری امکانات مورد نیاز آن تقریبا دو هفته دیگر و در شب عید غدیر انجام می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مراسم شب عید غدیر تصریح کرد: در شب عید سعید غدیر از شخصیت‌هایی تقدیر می‌شود که در این مراسم در جمع ما نبودند که دو مهندس متخصص و پرتلاش در ساخت زورخانه بزرگ و بین‌المللی امام علی (ع) رشت از جمله این افراد محسوب می‌شوند که متاسفانه هر دو به بیماری کرونا مبتلا شده و بستری هستند.

وی با اشاره به دعوت از وزیر ورزش و جوانان برای حضور در مراسم افتتاح پروژه زورخانه امام علی (ع) رشت در عید سعید غدیرخم بیان کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها و صدور مجوزات لازم مقدمات این امر مهم فراهم شود.

افتتاح زورخانه، حاصل تلاش جمعی از مسؤولین استان است 
مدیر کل ورزش و جوانان گیلان نیز با اشاره به آغاز شروع پروژه اظهار کرد: زمانی که کلنگ احداث این زورخانه بر زمین زده شده بسیاری گمان می‌کردند که این پروژه به انتها نرسد و نیمه تمام بماند اما با حمایت‌های ویژه معاون رئیس جمهور توانستیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

مریم بخشی با اشاره به کمک‌های نوبخت افزود: در ورزش گیلان به لطف رئیس سازمان برنامه و بودجه اقدامات خوبی صورت گرفت که سال‌ها ماندگار خواهد شد و بنده همواره شاهد حمایت‌های ایشان از ورزش استان بوده ام.

وی افتتاح زور خانه را حاصل یک تلاش جمعی از مسؤولین استان دانست و افزود پیگیری‌های هیات باستانی گیلان نیز در این راستا بسیار تاثیر گذار بوده است.

مشارکت فعال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان نیز با اشاره به مشارکت فعال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در اجرای این پروژه اظهار کرد: با همکاری بنیاد مسکن در ۱۲ ماه کاری مشاوری که در زمینه مرمت آثار و ابنیه تاریخی مشاور امارت خورشید و در کشور زبانزد بود به عنوان یکی از بهترین مشاوران پروژه زورخانه امام علی (ع) رشت در مجموعه شش هزار نفری انتخاب شد.

محمد اکبرزاده با بیان اینکه برای اجرای این طرح کارشناسی‌های بسیار زیاد و تخصصی انجام گرفت، گفت: این پروژه به عنوان اثری ماندگار در تاریخ نه فقط استان گیلان بلکه به عنوان یک زورخانه بین‌المللی و به نام نامی امیرالمؤمنین علی (ع) محسوب می‌شود.

وی از مشارکت پیمانکار شرکت‌های زیرمجموعه حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح ساخت زورخانه امام علی (ع) رشت سخن خبر داد و افزود:  تلاش‌ها و کوشش‌های خالصانه زیادی برای اجرا و اتمام این طرح انجام شد که خوشبختانه می‌بینیم به بهترین نحو هم به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان بکار بردن ترکیبی از مدرنیته و سنت در ساخت این پروژه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ما به عنوان متولی حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) بنیاد مسکن مدعی هستیم که آنچه در توانمان بود با حمایت‌ها و تلاش‌های همه عزیزان در مسیر ساخت زورخانه امام علی (ع) رشت به ثمر رسید.

سرپرست هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گیلان نیز در مراسم افتتاح این زورخانه اظهار کرد: پروژه زورخانه بین‌المللی امام علی (ع) با هفده میلیارد تومان اعتبار، اجرایی و به بهره‌برداری رسید.

علی کارگرنیا با اشاره به مدت زمان اجرای پروژه زورخانه بین‌المللی امام علی (ع) رشت افزود: این پروژه طی مدت زمان یازده ماه به بهره‌برداری رسید و بزرگترین زورخانه شمال کشور محسوب می‌شود.

وی به ابعاد زورخانه بین‌المللی امام علی (ع) رشت اشاره کرد و گفت: ابعاد این زورخانه حدود یک هزار متر مربع و ارتفاع سقف آن بیش از پانزده متر و از دو رختکن مجزا برای تیم میهمان و میزبان تشکیل شده است.

سرپرست هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گیلان با تاکید بر اینکه احداث این زورخانه در راستای توسعه ورزش زورخانه‌ای نقش مهمی دارد، بیان کرد: زورخانه بین‌المللی امام علی (ع) رشت در آدرس فلکه انتظام، مجموعه ۶ هزار نفری انتظام احداث شده و یقینا با بهره‌مندی از این امتیاز می‌توانیم نسبت به توسعه هر چه بیشتر ورزش زورخانه‌ای گام‌های موثری برداریم.

کارگرنیا با اشاره به زورخانه‌های موجود در سطح استان گیلان گفت: در استان گیلان در شهرهای رشت، آستانه، لاهیجان ، رودبار، فومن زورخانه‌ها دایر و مشغول فعالیت هستند و زورخانه شهر لنگرود نیز در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به امیدواریم در شهریورماه سال جاری و همزمان با هفته دولت این زورخانه نیز به بهره‌برداری برسد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا