آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

از گلایه یحیی تعجب نمی‌کنم؛‌ باید به مطهری اخطار می‌دادم پاسخ فغانی به شوخی‌ها درباره اضافه وزنش

فغانیداور برجسته فوتبال ایران از اعضای استقلال و پرسپولیس بابت تلاش برای کاهش تنش ها در دربی 96 تشکر کرد.

علیرضا فغانی  درباره بازگشتش به فوتبال ایران، قضاوت دربی، صحنه مشکوک مسابقه دیروز و برخی مسائل دیگر صحبت‌هایی را انجام داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

از قبل قرار بود برای قضاوت به ایران بیایم

از قبل قرار بود اگر فرصتی پیش آمد به ایران بیایم و در رقابت های داخلی قضاوت کنم. خوشبختانه بعد از پایان رقابت های لیگ استرالیا و قضاوتی که در تایلند در لیگ قهرمانان داشتم فرصتی پیش آمد تا به ایران بیایم و چند بازی را سوت بزنم. دربی هم اولین مسابقه بود و احتمالا تا پایان فصل هم قضاوت خواهم کرد.

از استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها تشکر می‌کنم

نسبت به زمانی که از ایران رفتم، شرایط فوتبال ایران تغییری نکرده اما حواشی زیاد شده است. متاسفانه هجمه های زیادی علیه داوری در ایران ایجاد شده است. با این حال جا دارد از بازیکنان و اعضای کادرفنی دو تیم استقلال و پرسپولیس تشکر کنم که در دربی همکاری کامل داشتند و از تصمیمات تیم داوری تمکین کردند. این مساله بسیار کمک می‌کند تا داور راحت باشد و کارش را انجام بدهد. با این حال فوتبال ایران از نظر فوتبالی شرایطش نسبت به دو سال پیش تغییری نکرده است.

چرا به فغانی مثل بقیه داوران اعتراض نکردند؟

خوشبختانه دوستان لطف داشتند و نگذاشتند حواشی خاصی پیش بیاید. این هم از شانس خوب من بود که چنین اتفاقی رخ نداد و کادرفنی و بازیکنان گذاشتند که راحت کارم را انجام بدهم.

ماجرای هجمه‌ها به خاطر فرهاد مجیدی

قبل از بازی هجمه هایی علیه من پیش آمد و مسائلی را درباره اتفاقات گذشته مطرح کردند. این تنش ها و درگیری های مجازی واقعاع درست نیست. همه افراد فوتبالی من را می‌شناسند و دیروز هم با همه عزیزان رفاقت داشتیم و در نهایت دیدید که تنش و درگیری و جنگ اعصاب پیش نیامد.

از گلایه یحیی تعجب نمی‌کنم

از گلایه های مربیان بعد از بازی‌ها و انتقاد به داور تعجب نمی‌کنیم. این حرف‌ها همیشه بوده است اما من سعی می‌کنم از اشتباهاتی که داشتم برای بهبود کارم در آینده استفاده کنم.

باید به مطهری اخطار می‌دادم

در صحنه ای که پرسپولیسی‌ها معتقدند باید ارسلان مطهری اخراج می‌شد، من اشتباه کردم اما کارت قرمز درست نیست و باید یک اخطار به ارسلان مطهری نشان می‌دادم. محل برخورد و شدت آن طوری نبود که بخواهم بازیکن را اخراج کنم اما باید یک اخطار نشان می‌دادم.

این افتضاحات داوری نتیجه مدیریت اصفهانیان است

من در گذشته با مسئولان فدراسیون مشکلی نداشتم. مشکل ما با آقای اصفهانیان بود که آن افتضاحات را برای داوری کشور به بار آورد. این اتفاقات نتیجه سال ها مدیریت ایشان در کمیته داوران است.

اصفهانیان می‌خواست مرا حذف کند

اصفهانیان در زمان چند سال مدیریتش در کمیته داوران افرادی را به کمیته آورد که این اتفاقات را برای داوری کشور رقم بزنند. من همیشه حرفم را رک می‌کنم. او حتی ماجرای حذف من از داوری بین‌المللی ایران هم رقم زد و می‌خواست این اتفاق بیفتد که البته به خاطر برخی مسائل و حسادت بود. نمی‌خواهم بیشتر در این خصوص حرف بزنم. خوشبختانه الان تشکیلات فرق کرده و امیدواریم مسیری که طی می‌شود باعث بهبود وضعیت فوتبال شود.

از انتخاب کامرانی‌فر به عنوان دبیرکل خوشحالم

بسیار خوشحالم که یک نفر از جامعه داوری کشور در پستی غیر از سمت های مربوط به داوری فعالیت می‌کند. کامرانی فر یک داور شناخته شده بود که تحصیلات عالیه دارد و می‌تواند موفقیت های خوبی برای دبیرکلی فدراسیون رقم بزند. از انتخابش خوشحالم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

تا زمانی که بخواهند با افتخار برای ایران قضاوت می‌کنم

تا زمانی که بخواهند من به عنوان داور بین المللی ایران کارم را جلو می‌برم و باعث افتخارم است برای کشورم افتخارآفرینی کنم. در آینده هم اگر فرصتی به دست بیاید حتی برای قضاوت داخلی به ایران می‌آیم. البته وقتی لیگ استرالیا شروع شود، شرایط سخت خواهد بود.

سهرابی من را از کمیته VAR حذف کرده بود

در گذشته برای بحث VAR کمیته ای تشکیل شده بود که من هم عضو آن بودم. شنیدم زمانی که آقای سهرابی به دپارتمان داوری آمدند چون من در ایران نبودم نامم را حذف کردند. به هر حال من به جلسات نمی‌رسیدم. در این مقطع اما با درخواست آقای عزیزی خادم من هم به عضویت این کمیته در آمدم و خواستند تا کمک کنم و از تجربه یکدیگر استفاده کنیم تا این پروژه پیش برود. با این حال فراموش نکنید که با توجه به محدودیت ها و تحریم ها مشکلات زیادی در مسیر آوردن VAR به کشور وجود دارد.

قضاوت فینال جام جهانی به عملکردم بستگی دارد

من جزو کاندیداهای داوری جام جهانی قطر هستم. کلاس های داوری به صورت آنلاین شروع شده و تلاش می‌کنیم در بین نفرات نهایی قضاوت کننده در قطر باشیم. من در داوری به هرچه می‌خواستم رسیدم اما اینکه به فینال جام جهانی هم برسم و قضاوت کنم به عملکرد خودم و تیم داوری ام بستگی دارد.

اضافه وزن؟

از نظر وزن تغییری نداشتم و اضافه نشده اما در شرایط کرونایی و مسائل مربوط به قرنطینه کمی بدنم از فرم خارج شده است.

/ورزش سه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا