آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

ضرورت اتمام اتوبان آستارا به باکو/احداث پایانه ریلی جدید در پارس آباد اردبیل

اتوبان آستارا به باکووزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه در تلاش هستیم تا اتوبان رشت به آستارا به سمت باکو در آینده‌ای نزدیک تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، گفت: با افتتاح این اتوبان، مسیر آستارا به باکو از ۶ ساعت به دو و نیم ساعت کاهش می‌یابد و مشابه این اتوبان در مسیر مرزهای روسیه در دست اقدام است.

به گزارش تدبیرشرق، محمد اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در محل پایانه مرزی اظهار کرد: در سفری که به جمهوری آذربایجان داشتم از زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای این کشور در مرزهای آستارا، نخجوان و مناطق آزاد شده در مناقشه قره‌باغ بازدیدی صورت گرفت که رضایت‌بخش بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز در جریان دیدار با معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربابجان تفاهم‌نامه‌ای بین دو کشور به امضا رسید که روی این تفاهم‌نامه نزدیک دو سال بود برنامه‌ریزی کرده بودیم، افزود: در قالب تفاهم‌نامه فوق به واسطه ارتقای زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای دو کشور، کریدور شمال به جنوب و کریدور شرق به غرب بیشتر از گذشته فعال می‌شود.

وی با اشاره اینکه در تلاش هستیم تا اتوبان رشت به آستارا به سمت باکو در آینده‌ای نزدیک تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، گفت: با افتتاح این اتوبان، مسیر آستارا به باکو از ۶ ساعت به دو و نیم ساعت کاهش می‌یابد و مشابه این اتوبان در مسیر مرزهای روسیه در دست اقدام است.

اسلامی با اشاره به بازدید از راه ریلی موجود در منطقه نخجوان جمهوری آذربایجان تصریح کرد: مسیر فوق از ظرفیت‌های کریدور شمال به جنوب است که قبل از فروپاشی شوروی سابق هفت میلیون تن بار از محور فوق جابه‌جا می‌شد که احیای محور فوق برای دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه احداث پایانه ریلی در پارس‌آباد شهرستان اردبیل که دو ماه پیش در هیات دولت مورد تصویب قرار گرفت با جدید تمام در دست پیگیری است، افزود: امیدواریم با اجرای این مصوبه پایانه ریلی جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی شود که در قالب این مصوبه قرار است پنج کیلومتر ریل جدید در این شهرستان احداث و هفت کیلومتر ریل قدیمی موردبازسازی قرار بگیرد.

اسلامی با اشاره به تقاضای مردم جمهوری آذربایجان جهت برقراری ارتباط با مردم نخجوان گفت: درخصوص عبور مردم جمهوری آذربایجان از مرز جمهوری اسلامی ایران به سمت نخجوان نیز مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در چهارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی با همکاری وزارت بهداشت و درمان مردم آذربایجان با مردم نخجوان ارتباط برقرار کنند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا