آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

معاون استاندار گیلان: برای هر شعبه اخذ رأی، ناظر بهداشتی تعیین شده است

اخذ رأیمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات گیلان با تصریح اینکه برای هر شعبه اخذ رأی، ناظر بهداشتی تعیین شده ، گفت: عوامل اجرایی انتخابات ۲۸ خرداد ماه با هدف سلامت مردم و پیشگیری از شیوع کرونا،  واکسینه می شوند.

به گزارش تدبیرشرق؛ محمود قاسم نژاد امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری آستارا که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد؛ اظهار داشت: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری شعار این دوره انتخابات است و با راه اندازی نرم افزار شعبه یاب در گوشی های همراه، مردم به کم تراکم ترین شعبه از نظر ازدحام جمعیت هدایت خواهند شد.

وی اضافه کرد: ۶۰ هزار عامل اجرایی در برگزاری انتخابات مشارکت می کنند و فرمانداری ها از ظرفیت رئیسان اداره ها و دستگاه های دولتی برای برگزاری باشکوه این رویداد سیاسی و اجتماعی بهره بگیرند و هیچ عضوی از دولت، حق تبلیغ به نفع یا علیه نامزدهای انتخابات را ندارد.

معاون استاندار گیلان بیان داشت: تخلفات احتمالی مسئولان در شعبه ویژه جرائم انتخاباتی رسیدگی و مسئول متخلف از پست خود عزل خواهد شد و امیدواریم همه در راستای برگزاری باشکوه انتخابات با هدف مشارکت حداکثری تلاش کنند.

وی ادامه داد: میانگین میزان مشارکت مردم در انتخابات های مختلف ۶۲ تا ۶۹ درصد بوده است و مردم با حضور در پای صندوق ها، به نظام جمهوری اسلامی رای می دهند و این امر در این دوره هم تحقق خواهد یافت.

قاسم نژاد افزود: از زمان شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای مختلف انتخابات برگزار شده است و در انتخابات استان گیلان اقلام بهداشتی در شعب اخذ رای به اندازه کافی وجود خواهد داشت و حتی المقدور صندوق های رای در فضای باز مساجد و مدارس تعبیه خواهد شد.

معاون استاندار گیلان گفت: متناسب با رنگ‌بندی کرونایی شهرستان ها از ظرفیت سالن های ورزشی برای سخنرانی نامزدها استفاده خواهد شد و در شهرهای نارنجی و زرد حداکثر ۲۰ تا ۳۰ نفر می توانند شرکت کنند.

وی ادامه داد: در فروردین سال جاری،  یک‌هزار و ۷۸ بیمار کرونایی در گیلان داشتیم و این آمار در خردادماه به ۲۸۱ نفر کاهش یافت و امیدواریم مردم بیش از پیش به دستورالعمل های بهداشتی پایبند باشند.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا