آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

ناتمام رهاشدن پروژه‌های عمرانی گیلان به‌دلیل کمبود بودجه/ کنارگذر “رضوانشهر” تأمین اعتبار نشد

پروژه‌های عمرانیعضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به ناتمام ماندن کنارگذر رضوانشهر گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی گیلان نیمه‌تمام رها شده‌اند.

به گزارش تدبیرشرق, حسن محمدیاریاظهار داشت: با تصویب طرح «تبدیل وضعیت» در صحن مجلس وضعیت استخدامی تمامی کارگران و کارمندان حجمی، قراردادی، پیمانی و روزمرد تعیین وضعیت می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس‌ شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که در مشاغل حاکمیتی مشغول به کار هستند به‌صورت رسمی و شاغلان مشاغل غیرحاکمیتی نیز به صورت پیمانی تعیین تکلیف می‌شوند.

محمدیاری درباره استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در غرب گیلان عنوان داشت: موانعی بر سر راه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وجود دارد که موجب دلزدگی سرمایه‌گذاران خصوصی می‌شود‌.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تلاش ما بر این است تا با وجود تمامی موانع از ظرفیت بخش خصوصی در همه حوزه‌های گردشگری، کسب و کار و سایر حوزه‌ها بهره‌گیری کنیم.

محمدیاری اظهار داشت: از نمونه‌های مشارکت بخش خصوصی احداث بندر تالش است که به‌زودی شاهد کلنگ‌‌زنی آن خواهیم بود و راه‌اندازی آن می‌تواند در بخش ترانزیت چوب و همچنین اشتغال در غرب گیلان نقش به سزایی داشته باشد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با اشاره به علت تأخیر در کنارگذر رضوانشهر و عدم تأمین اعتبار افزود: اکنون در همه پروژه‌های عمرانی که به صورت نیمه تمام رها شده با مشکل کمبود بودجه و اعتبارات مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا برای پروژه‌هایی که تا پایان دولت قابلیت تکمیل دارد تخصیص اعتبار دهد گفت: پروژه‌های کنارگذر تالش و کنارگذر رضوانشهر از جمله پروژه‌های عمرانی غرب گیلان است که به دلیل عدم تخصیص اعتبار نیمه تمام مانده است.

 محمدیاری از راه‌اندازی برخی از  بخش‌های غیرفعال کارخانه چوکای تالش خبر‌ داد و تصریح کرد: اکنون برخی از بخش‌های غیرفعال کارخانه چوکا راه‌اندازی شده است شایان ذکر است که کارخانه چوکا ظرفیتی بیشتر از وضعیت کنونی دارد و در گذشته قابلیت پوشش حدود 10 هزار کارگر را داشت.

وی بیان‌کرد: از جمله بخش‌های راه‌اندازی شده کمپوست بوده و بخش تولید تخته سه‌لا نیز به صورت آزمایشی با مشارکت سرمایه‌گذار خصوصی در حال راه‌اندازی است؛ راه‌اندازی تمام بخش‌های این کارخانه سبب می‌شود تا بخش عظیمی از افراد جویای کار منطقه به‌کارگیری شوند‌.

عضو مجمع‌ نمایندگان گیلان در مورد مشکلات شبکه توزیع آب شرب تالش با اشاره به اینکه به صورت مقطعی اقداماتی در حوزه شهری و روستایی انجام شده است گفت: شبکه توزیع آب در غرب گیلان به دلیل مشکلات زیر ساختی تا زمانی که سد شفارود به بهره‌برداری نرسد کماکان پابرجا است.

محمدیاری درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات آنتن‌دهی حوزه انتخابیه افزود: در این زمینه پیرو مراجعات افراد به‌ویژه در زمینه مشکلات اینترنت برای آموزش مجازی دانش‌آموزان پیگیری‌‌هایی از طریق مدیریت زیرساخت‌ در استان انجام شد.

 نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات این حوزه اکنون رفع شده است ابراز داشت: در صورت مراجعه افراد مبنی بر عدم آنتن‌دهی در مناطق با تعاملات انجام شده مشکلات مربوط برطرف می‌شود.

/تسنیم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا