آخرین خبرهااسلایدرخبر داغیادداشت

خلا وجود نماینده مجلس در شهرستان آستانه اشرفیه و تاثیر آن در صلاحیت های شوراها

نماینده مجلسمحمد حسن پور//با اتمام روند بررسی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده شوراهای شهر و اعلام آن به ستاد انتخابات استان و فرمانداران لیستی از داوطلبانی که توسط هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا تایید شده اند، در خبرگزاری ها منتشر شد.

بررسی های نشان میدهد بیش از ۱۰۰ نفر از کاندیداهای رد صلاحیت شده در هیت های نظارت شهرستانها در هیت نظارت عالی استان تایید صلاحیت شده اند . که سهم شهرستان آستانه اشرفیه تنها یک نفر از این تعداد بود . این درحالی است که در دیگر شهرستانها عموما تعداد بیشتری از داوطلبان در هیات عالی موفق به احراز صلاحیت شدند.
شهرستان لاهیجان ۹ نفر و در سیاهکل ۱۱نفر در لنگرود ۱۳ نفر در آستارا ۱۰ نفر و در مجموع شهرستان رشت ۳۵ نفر در موفق به احراز صلاحیت شده اند.
از آنجائیکه در انتخابات شوراهای اسلامی نظارت بر عهده مجلس می باشد، طبعا نقش نماینده های مجلس حتی اگر عضو هیات های عالی نظارت نباشد؛ در احراز صلاحیت داوطلبان و جلوگیری از اجحاف و تضییع حقوق آنها غیر قابل انکار است اما بنظر می رسد در خلا وجود نماینده در شهرستان آستانه اجخاف بزرگی در حق کاندیداهای این شهرستان صورت گرفت . خلایی که داوطلبین پر مدعای این روزهای مجلس هم نه تنها این موضوع اهمیتی برایشان نداشت که گزارش ها از گوشه و کنار نشان می دهد وقت خود را صرف داوطلبین سایر شهرستانها کرده اند . حال باید از رییس مجمع نمایندگان استان و همچنین هیات عالی نظارت کشور این سوال را به طور جدی مطرح کرد که اگر شهرستانی به هر دلیلی فاقد نماینده باشد اینگونه باید مورد بی اعتنایی و حتی تضییع حق قرار گیرد . اتفاقی که با شعار انقلابی بودن مجلس به نظر می رسد فاصله اساسی دارد .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا