آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

راه اندازی منطقه ویژه لاهیجان از اولویت‌های مهم استان است

منطقه ویژه لاهیجانمدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت: راه اندازی منطقه ویژه لاهیجان از اولویت‌های مهم استان است که با جدیت پیگیری می شود.

دکتر یونس رنجکش در کمیته فنی بررسی وضعیت سرمایه گذاری منطقه ویژه لاهیجان افزود حدود یک دهه از تصویب لایحه ایجاد منطقه اقتصادی لاهیجان توسط مجلس و ابلاغ آن به دولت می گذرد که متاسفانه به دلیل مشکلات مختلف تاکنون راه اندازی نشده است.
وی اظهار داشت : مشخص نبودن سازمان مسوول این منطقه از جمله چالش های اساسی در این زمینه بوده است.
وی یاد اور شد : البته از زمان ابلاغ مصوبه مجلس سازمان های دولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی متعددی تمایل به حضور در این زمینه را داشته اند که به دلیل اهمیت و توان سرمایه گذاری بالای این منطقه اهلیت اعتباری و فنی انها مورد پذیرش قرار نگرفت.
وی گفت : دبیرخانه سلزمان مناطق آزاد کشور هم شرکت هایی را برای این منظور با توجه به دستورالعمل های اجرایی معرفی کرده است که در حال بررسی صلاحیت های فنی و اعتباری انها هستیم و جلسات متعددی نیز در سطوح مختلف برگذار شده است.
وی اظهار داشت : با توجه به شرایط و متقاضیان سازمان مسوولی و همچنین فرصت ها و استعداد های منطقه پیگیری های جدی برای تعیین تکلیف سلزمان مسوولی این منطقه در حال انجام است و از اولویت های اصلی در حوزه سرمایه گذاری استان به شمار می رود.
این مسئول با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان می تواند نقش مهمی در تحولات اقتصادی در این منطقه و استان داشته باشد افزود همه تلاش ها بر این است تا با انتخاب سازمان مسئول توانمند و دارای توان مالی و فنی بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.
رنجکش اضافه کرد: همه تلاش ها و پیگیری های مسئولان استانداری و سایر بخشها با نگاه کارشناسی متمرکز بر بهره مندی از ظرفیت های قانونی ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه لاهیجان است که در آینده با راه اندازی این منطقه و همچنین ظرفیت هایی که در سایر شهرستان های گیلان در کنار منطقه آزاد و بنادرکاسپین و انزلی و منطقه ویژه و بنر استارا وجود دارد تکمیل و پیوند زنجیره خدمات این مجموعه ها کمک بزرگی در توسعه ملی و ایجاد فرصت های اشتعال و سرمایه گذاری ایجاد خواهد کرد.
بوی اضافه کرد در این کمیته با توجه به نیاز های زیر ساختی برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با استعلام هایی که از دستگاههای اجرایی خدمات رسان متناسب سند آمایش سرزمینی استان انجام شد بزودی طرح جامع ان تهیه خواهد شد.

منطقه ویژه لاهیجان

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا