آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

معاون استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان بیان داشت؛ دروغ‌پراکنی از عملکرد دولت، به اعتماد جامعه آسیب می‌زند / رسانه‌ها با امیدآفرینی، تضمین‌کننده فرآیندهای تامین سلامت مردم باشند

عملکرد دولتمعاون استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان دروغ‌پراکنی از عملکرد دولت را موجب وارد آمدن آسیب به اعتماد جامعه عنوان کرد و با اشاره به موفقیت نظام سلامت کشور در مهار کرونا برغم وجود کمبودها، گفت که رسانه‌ها با امیدآفرینی، تضمین‌کننده فرآیندهای تامین سلامت مردم باشند.

به گزارش تدبیرشرق؛ محمود قاسم نژاد در دیدار مدیرکل و معاون اداره‌کل اخبار استان‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اظهار داشت: برجسته سازی کاستی ها با هدف القای ناکارآمدی‌، مغایر با استانداردهای تعریف شده برای کارکرد رسانه و حوزه اطلاع رسانی است.

وی تصریح کرد که این کنش رسانه ای موید استفاده ابزاری از شرایط سخت جامعه به نفع برنامه های محفلی و جناحی است و در این میان انتظار می رود خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)  واقعیت اقدامات و دستاوردهای کارگزاران نظام اجرایی کشور را برای مردم تشریح کند.

معاون استاندار گیلان با یادآوری موفقیت نظام سلامت کشور در مهار کرونا برغم وجود کمبودها افزود: موضوع سلامت جامعه، امری فراجناحی و مشکلات این حوزه نیز مربوط به کل جامعه می شود.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان افزود:  دولت در بدترین شرایط و سخت ترین تحریم ها ، مسیر را برای تهیه واکسن هموار کرد و اکنون به طور مستمر عملیات  واکسیناسیون در کشور و استان گیلان در حال انجام است.

وی به حجم شیطنت های برخی رسانه ها در مورد نشر شایعاتی پیرامون واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: دروغ پراکنی از عملکرد دولت، زمینه ساز آسیب به اعتماد و امید جامعه می شود و به طور مستقیم سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت.

رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان این گونه سیاه نمایی ها را در جامعه موجب تاسف خواند و تاکید کرد که نقش رسانه ها باید امیدآفرینی و تضمین فرآیندهای تامین سلامت جامعه باشد و نباید ایجاد بدبینی به ویژه در بحث واکسیناسیون کند و این تحرکات، قابل پذیرش نیست.

مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به انتخابات پیش رو و اوج گرفتن رقابت های سیاسی تاکید کرد که راهبرد ایرنا که بارها در جلسات متعدد از سوی مدیرعامل ایرنا مطرح شده ، همان حرکت در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت پرشور و حداکثری مردم است.

فاطمه نوری جهانگرد  بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده در کشور را نقشه راه ایرنا بویژه در حوزه استان ها برشمرد و آن را همسو با بیان عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدف امید آفرینی و بیان کارآمدی این نظام دانست و گفت: نتایج این راهبرد مختص به دولت نیست بلکه تمام ساختار نظام سیاسی کشور را پوشش می دهد.

وی تاکید کرد که باید توفیقات به دست آمده و خدمات انجام شده برای مردم بازگو شود زیرا در گفتمان تخریب و البته نه نقد منصفانه ، بسیاری از دستاوردها که البته کم هم نیستند ، نادیده گرفته می شوند و این ظلم به خدمتگزاران است.

نوری همچنین به پرونده خبری “‌گذر دولت از گردنه های تحریم و فشار اقتصادی” اشاره کرد و افزود: خبرنگاران ایرنا در استان‌ها با ترسیم شرایط و جایگاه کشور در سال ۱۴۰۰، به تبیین دستاوردهایی پرداختند که  تمامی در شرایطی حاصل شده اند که جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین تحریم ها و فشارهای بین المللی  قرار داشته است.

 در این جلسه از خدمات فاطمه یوسفی رئیس سابق نمایندگی ایرنا در گیلان تقدیر و رضا غلامی به عنوان سرپرست جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان معرفی شد.

غلامی از نیروهای جوان ایرناست که علاوه بر سابقه کار خبرنگاری در ساری مرکز استان مازندران تجربه خبرنگار مسئولی را نیز به عنوان نفر دوم نمایندگی ایرنا در ساری ، در کارنامه خود دارد.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا