آخرین خبرهااستان ها

تشریح محدودیت های کرونایی تعطیلات عید فطر در گیلان

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا استان گیلان؛

تدبیرشرق/جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به اعمال ممنوعیت سفر در تعطیلات عید فطر، گفت: پلیس در مبادی ورودی استان حضور دارد و با خاطیان برخورد خواهد شد.

محمود قاسم نژاد با اشاره به به تصمیمات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی، اظهار کرد: با توجه به مشارکت شهروندان و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و نظارت‌ها شاهد تغییر رنگ کرونایی در بسیاری از شهرها در سطح کشور و استان بودیم.

وی با بیان اینکه سه شهر املش و تالش و شفت با تغییر وضعیت کرونایی به وضعیت زرد تبدیل وضعیت دادند، افزود: دستگاه‌های اداری و اجرایی باید با توجه به این شرایط کارکنان خود را به ادارات فراخوان دهند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا استان گیلان در ادامه به فعالیت مشاغل و اصناف نیز اشاره و اضافه کرد: در شهرهای با وضعیت زرد مشاغل گروه‌های یک، دو و سه می‌توانند فعالیت خود را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز کنند.

قاسم نژاد با بیان اینکه در شهرهای نارنجی نیز تنها مشاغل گروه‌های یک و دو می‌توانند فعالیت کنند، گفت: رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از سوی اصنافی که فعالیت آن‌ها در این وضعیت‌ها آزاد است باید با دقت و جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد و نظارت‌های نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت سفر در تعطیلات روزهای پایانی هفته جاری، تصریح کرد: بر اساس این تصمیم گیری از ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۱۲ ظهر روز ۲۵ اردیبهشت ماه ممنوعیت سفر به استان گیلان اعمال خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با تأکید بر استقرار پلیس در مبادی ورودی استان، افزود: قطعاً در این ایام از ورود مسافران و تورهای گردشگری به استان گیلان ممانعت به عمل خواهد آمد.

وی از هموطنان خواست با رعایت این ممنوعیت‌ها به کنترل و کاهش کرونا کمک کنند، گفت: افرادی که بخواهند این ممنوعیت‌ها را نادیده گرفته و از مبادی فرعی وارد استان شوند مشمول جریمه خواهند شد.

قاسم نژاد ادامه داد: این ممنوعیت تردد در شهرهای زرد نیز اعمال شده و در صورت تردد پلاک‌های غیر بومی جریمه ۵۰۰ هزار تومان اعمال می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا