آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

هشدار خواهر رهبر کره شمالی به کره جنوبی: پخش اعلامیه علیه پیونگ یانگ غیرقابل تحمل است / دیگر نمی‌توانیم در قبال مانور زباله های انسانی یک تماشاگر باقی بمانیم

پخش اعلامیهخواهر رهبر کره شمالی با انتقاد از اینکه کره جنوبی نتوانسته است از پخش اعلامیه های ضد پیونگ یانگ که هفته گذشته توسط یک گروه مخالف کره شمالی در داخل خاک کره جنوبی به پرواز در آمد جلوگیری کند انتقاد کرد و این اقدام را “تحریک غیرقابل تحمل” خواند و نسبت به “اقدام متقابل” هشدار داد.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی، کیم یو جونگ روز یکشنبه در بیانیه ای با اشاره به اینکه دولت کره جنوبی دوباره اقدامات بی پروا را متوقف نکرده است از این موضوع اظهار نارضایتی کرد.

کیم در این بیانیه آورده است: پناهجویان کره شمالی در سئول، اخیراً اعلامیه هایی را علیه کره شمالی منتشر کرده اند این یک تحریک غیرقابل تحمل علیه پیونگ یانگ است با این حال، مقامات کره جنوبی بار دیگر این اقدامات بی پروای متجاوزان را متوقف نکردند و به آنها چراغ سبز نشان دادند.

وی گفت: نارضایتی را نمی توان برای چنین اقدامات ناپسندی پنهان کرد ما مانورهایی را که زباله های انسانی در جنوب انجام داده اند تحریک جدی علیه دولت خود می دانیم و اقدامات مربوطه را دنبال خواهیم کرد ما دیگر نمی توانیم یک تماشاگر باقی بمانیم.

با این حال، او جزئیات بیشتری در مورد واکنش کره شمالی به این اقدام بیان نکرد.

روز جمعه گروهی از پناه جویان کره شمالی در سئول که عنوان «مبارزان کره شمالی آزاد» را برای خود برگزیده اند به رهبری “پارک سنگ هک” یک پناه جوی کره شمالی ادعا کرد که ۱۰ بالون بزرگ حامل ۵۰۰ هزار جزوه به همراه ۵۰۰ کتابچه و پنج هزار اسکناس یک دلاری آمریکایی را از مناطق مرزی ناشناس به سمت کره شمالی به پرواز در آورده اند.

این نخستین مورد در نوع خود از زمان اعمال ممنوعیت انتشار اعلامیه های ضد کره شمالی توسط دولت سئول در اواخر ماه مارس است.

این ممنوعیت چند ماه پس از منفجر شدن دفتر رابط بین کره ای در شهر مرزی کائه سونگ توسط کره شمالی به عنوان نمادی از ذوب شدن روابط بین کره ای صورت گرفت.

دولت کره جنوبی گفته است که این ممنوعیت برای محافظت از جان و امنیت ساکنان مناطق مرزی ضروری است زیرا این نوع اعلامیه ها اغلب رهبران کره شمالی را زیر سئوال می برد و پیونگ یانگ را تحریک می کند.

ساعاتی پس از بیانیه کره شمالی، وزارت وحدت کره جنوبی که به مسایل بین مرزی می پردازد از همه طرف ها از جمله کره شمالی با وعده تلاش های مستمر برای ایجاد صلح و پیشبرد روابط بین کره ای، خواست از اقداماتی که می تواند تنش ها را در اطراف شبه جزیره کره افزایش دهد خودداری کند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا