آخرین خبرهااستان ها

واکسینه شدن بیش از ۳۲ هزار گیلانی علیه کرونا | از مراجعه بدون هماهنگی خودداری کنید!

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

تدبیرشرق/معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون هشت مرحله واکسن ویروس کرونا به استان اختصاص‌یافته، گفت: تاکنون به ۳۲ هزار و ۷۳۴ تن از گروه‌های در معرض خطر واکسن تزریق‌شده است.

آبتین حیدرزاده با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون هشت مرحله واکسن به استان اختصاص‌یافته است، اظهار کرد: تزریق واکسن برای گروه‌های در معرض خطر که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور شناسایی شدند در نظر گرفته‌شده و تاکنون طی هشت مرحله ۳۲ هزار و ۷۳۴ تن علیه بیماری کووید ۱۹ در سطح استان واکسینه شدند.

وی با اشاره به گروه‌های دریافت‌کننده واکسن، افزود: واکسن‌ها برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا شامل پرسنل بهداشت و درمان، بیماران خاص، پاکبانان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی، اعضاء نظام پزشکی و سالمندان بالای ۸۰ سال تزریق‌شده و ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نوع واکسن‌های تزریق‌شده به گروه‌های هدف، گفت: در حال حاضر تمام واکسن‌های اختصاص‌یافته وارداتی و ساخت کشورهای کره جنوبی، روسیه، چین و هند شامل اسپوتینک، سینوفارم، بهارات و آسترازنکا هستند.

حیدرزاده با بیان اینکه سرعت انجام واکسیناسیون در استان مشروط به در دسترس بودن مقادیر کافی واکسن است، خاطرنشان کرد: مردم برای انجام واکسن کرونا می‌توانند از طریق رسانه‌ها مانند صداوسیما و فراخوان‌های تلفنی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت تعیین‌شده از سوی دانشگاه مراجعه و البته بدون هماهنگی و حضوری به این مراکز مراجعه نکنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا