آخرین خبرهااسلایدرخبر داغعلم و تکنولوژی

رسانه آمریکایی: پژوهشگران ایرانی و آمریکایی در یک اتفاق نادر، مشغول همکاری در یک پژوهش علمی برای احیای دریاچه ارومیه هستند

دریاچه ارومیهیک تارنمای اخبار علمی آمریکا نوشت دانشمندان و مهندسین ایرانی و آمریکایی در یک همکاری نادر و برای کمک به برنامه احیای دریاچه ارومیه شاخص‌های سلامت این دریاچه را تعریف کردند. در این همکاری اساتیدی از دانشگاه‌های تربیت مدرس ایران و دانشگاه ایالتی یوتا با بررسی داده‌های ۴۰ سال اخیر هشت شاخص سلامت دریاچه و اکوسیستم‌های فراوان آن را تعریف کرده‌اند. این یافته‌ها در آخرین شماره نشریه «هیدرولوژی: مطالعات منطقه‌ای» منتشر شده و جزئیات آن در دسترس عموم قرار دارد.

یک تارنمای اخبار علمی آمریکا نوشت دانشمندان و مهندسین ایرانی و آمریکایی در یک همکاری نادر و برای کمک به برنامه احیای دریاچه ارومیه شاخص‌های سلامت این دریاچه را تعریف کردند.

تارنمای یورک الرت (EurekAlert) وابسته به انجمن پیشرفت علم آمریکا خبر داد که دانشمندان و مهندسین منابع آب ایران و آمریکا مشغول همکاری در یک پژوهش علمی برای احیای دریاچه اورمیه هستند.

در این همکاری اساتیدی از دانشگاه‌های تربیت مدرس ایران و دانشگاه ایالتی یوتا با بررسی داده‌های ۴۰ سال اخیر هشت شاخص سلامت دریاچه و اکوسیستم‌های فراوان آن را تعریف کرده‌اند. این یافته‌ها در آخرین شماره نشریه «هیدرولوژی: مطالعات منطقه‌ای» منتشر شده و جزئیات آن در دسترس عموم قرار دارد.

بر اساس یکی از این یافته‌ها، هدفگذاری یک سطح آب مشخص الزاماً مشکلات دریاچه را حل نمی‌کند.

به نوشته تارنمای مذکور، نتیجه این پژوهش در به روز رسانی برنامه یک میلیارد دلاری احیای دریاچه ارومیه به کار گرفته خواهد شد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا