آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

فرماندار انزلی خواستار تداوم همراهی مردم تا فروکش کردن موج کرونا شد

موج کرونافرماندار انزلی از همراهی مردم و صنوف در رعایت دستورالعمل ها و مصوبات ستاد کرونا قدردانی کرد و خواستار تداوم جدی تر تا فروکش کردن موج چهارم بیماری شد.

به گزارش تدبیرشرق، “اسماعیل میرغضنفری” پنجشنبه شب در جلسه ستاد کرونا گفت : کادر درمان به خوبی توانسته بیماری کووید ۱۹ را در شهرستان مدیریت کند و زحمات خالصانه و صادقانه آنها شایسته تقدیر است .

وی به مشکلات بازار در هفته های اخیر اشاره کرد و گفت : بازاریان با وجود مشکلات از مصوبات ستاد کرونا تمکین کرده و همراهی لازم را در این زمینه داشتند اما همچنان نیازمند نظارت و همراهی بیشتر آنها هستیم.

وی خواستار تهیه برچسب هایی برای اخطار به کسبه خاطی شد و تاکید کرد : به این ترتیب کسبه متمرد و قانون مداراز هم شناسایی می شوند در عین آنکه باید علائم هشدار دهنده در مراکز عمومی و پارکها نصب شود و ورود خودرو به ساحل متوقف باشد.

میر غضنفری خاطر نشان کرد : متاسفانه برخی از باشگاه ها به طور پنهانی باز هستند و ضرورت دارد تیم بازرسی بیش از پیش فعال شود .

امام جمعه انزلی نیز با تقدیر از همراهی کسبه و اقشار مختلف مردم در مقابله با ویروس کرونا ، گفت : خوشبختانه در این ایام تصمیمات مناسبی با در نظر گرفتن منفعت مردم اتخاذ شد اما متاسفانه بانکها همراهی لازم را نداشتند .

حجت الاسلام “سید عبدالجواد شمس الدین” در این جلسه با اشاره به مهلک بودن این بیماری تصریح کرد : هم اکنون بیماری بسیار خطرناک تر شده درحالیکه حساسیت دستگاه ها و مردم در اقدامات پیشگیرانه کاهش پیدا کرده است مانند اینکه مغازه ها تعطیل و پارک ها فعال است. لذا می طلبد در بخش های مختلف جامعه حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع ایجاد شود .

وی افزود : عدم رعایت پروتکل ها از عوامل گسترش این ویروس است و تنها با رعایت کردن ها می توان این بیماری را کنترل کرد. ماه مبارک رمضان که فضائل و برکات زیادی دارد فرصت مغتنمی برای کنترل این بیماریست و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز با بیان اینکه شرایط شیوع این بیماری در انزلی هم اکنون به وضعیت پایدارتری رسیده است ، گفت: از مردم شهرستان می خواهیم هرگونه علائم را جدی بگیرند و در صورت مشاهده علائمی از قبیل تب و تنگی نفس به پزشک مراجعه کنند .

دکتر “بابک صیاد” تصریح کرد : برخی از فوتی ها در روزهای اخیر به دلیل مراجعه دیر هنگام به پزشک و درگیری ریه ها به جهت پیشرفت بیماری صورت گرفته است .

وی عادی انگاری در خصوص بیماری کووید ۱۹ را در گسترش این ویروس بسیار تاثیرگذار دانست و از مردم خواست با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از خود در برابر این بیماری محافظت کنند.

وی ادامه داد : حدود ۸۵ درصد از سهمیه واکسن این شهرستان شامل کادر بهداشت و درمان ، اورژانس ، پاکبانان ، بیماران خاص ، آسایشگاه معلولین و سالمندان و جانبازان انجام شده است .

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و از اولین شهرهایی بود که در دوران شیوع ویروس کرونا وضعیت آن قرمز اعلام شده بود

/گیل ودیلم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا