آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

جوجه کباب بخورید، تست اعتیادتان مثبت می‌شود!/ خبرسازی این بار با مرغ‌های تریاکی

جوجه کبابمدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: هیچ واحد مرغداری مجاز نیست بدون تایید دامپزشکی از محصولی در رژیم غذایی و دارویی برای پرورش طیور استفاده کند.

به گزارش تدبیرشرق،  مرغ‌ها را با خوراندن تریاک به آن‌ها رشد می‌دهند و اگر جوجه کباب بخورید تست اعتیاد شما مثبت می‌شود.این شایعه‌ای است که این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد و حتی ذهن عده‌ای را به خود مشغول کرده است. شوربختانه باید گفت: شایعه‌سازان با استفاده از بسترهای  شبکه‌های اجتماعی گاهی  با خبرسازی‌های دروغ به تخریب روحیه و اعتماد مردم می‌پردازند.

روزی با کیک‌های قرصی و روزی با مرغ‌های تریاکی؛ شایعاتی که باید اذعان کرد پیامد تلخ دیگر آن‌ها از رونق انداختن تولید است؛ اما ماجرای مرغ‌های تریاکی چیست؟ چون به هرحال باید به مصرف کننده حق داد نگران سلامت خود باشد. آیا نظارت‌ها آنقدر ضعیف است که محصولی ناسالم به دست مصرف کننده می‌رسد؟

بازنشر یک شایعه برای ضربه زدن به اعتماد مردم

شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: سوژه‌ای که با عنوان مرغ‌های تریاکی بازنشر شد مربوط به بهمن سال ۱۳۹۸ و به نقل از ریاست سازمان دامپزشکی کشور  رفیعی پور است که همان زمان هم تکذیب شد.

او افزود: این خبر جعلی مربوط به استان اصفهان نبود و کل تولیدکنندگان مرغ را متهم می‌کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: هیچ واحد مرغداری مجاز نیست بدون تایید سازمان دامپزشکی از محصولی در رژیم غذایی و دارویی برای پرورش طیور استفاده کند.

موحدی ادامه داد: تمام محصولاتی که زیر نظر اداره کل دامپزشکی در تولید می‌شود و گواهی نظام دامپزشکی دارد از جمله فرآورده‌های خام شامل مرغ، گوشت، ماهی و میگو سالم است و ما سلامت آن‌ها را تضمین می‌کنیم.

او تاکید کرد: اصفهان علاوه بر اینکه استانی صنعتی است از نظر کمیت و کیفیت تولیدات دامی نیز در کشور زبانزد است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اظهار کرد: مردم مطمئن باشند این بحث‌ها جعلی است، از پلیس فتا هم خواسته ایم که موضوع را پیگیری کنند، زیرا مردم در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده نیاز به آرامش بیشتری دارند.

موحدی افزود: در فضای مجازی هرکسی می‌تواند هر عکس و متنی را فارغ از صحت آن منتشر و بازنشرکند و این مردم هستند که با افزایش سواد رسانه‌ای خود باید مطالب مستند و صحیح را از شایعات تشخیص دهند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو افکار آن‌ها را به بازی بگیرند.

اعمال رژیم غذایی استاندارد در تمام مرغداری‌ها

حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ماگفت: خوراکی که واحد‌های تولیدی به طیور می‌دهند شامل ویتامین ها، ذرت، سویا و اسید‌های آمینه، طبق رژیم غذایی و دارویی استاندارد است و زیر نظر متخصصان تغذیه طیور به آن‌ها داده می‌شود.

/خبرهای فوری

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا