آخرین خبرهاتیتر اولخبر داغ

احمدی نژاد خودش را «ولیّ خدا» و «یلتسین ایران» می‌داند/ هر کسی از او انتقاد می کرد می گفتیم صهیونیست و دشمن امام زمان است

احمدی نژاداحمدی نژاد دوست داشت بورس سقوط کند و مردم به فلاکت بیفتند تا به خیابان ها بریزند./ از سال 91 می گوید 3 ماه دیگر نظام سقوط می کند./ او به مهدویت حول محور خودش اعتقاد دارد و به نظرم دچار نوعی بیماری اختلال روانی و توهم است./ بقایی گفت او در جایگاه انبیا و اولیاء الهی است و ما فقط باید از ایشان تمکین کنیم/ بقایی در کلاب هاوس می گوید بیستم هر ماه قرض می کند تا زندگی اش بگذرد حال آن که تجارتخانه و دو خانه ویلایی در تهران برای دو همسرش دارد.

به گزارش تدبیرشرق، عبدالرضا داوری در سال ۱۳۸۸ در ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد فعالیت می‌کرد و از اوایل دهۀ ۱۳۹۰ جزو یاران نزدیک احمدی‌نژاد شد ولی در چند ماه اخیر به شدت از احمدی‌نژاد فاصله گرفته و یکی از منتقدان رادیکال او شده است.
آقای داوری در گفت‌وگو  با عصر ایران تاکید می‌کند که نقش سیاسی و اعتقادی احمدی‌نژاد به زیان جامعۀ ایران است و چون که سال‌ها یکی از “پایه‌های پروپاگاندای احمدی‌نژاد” بوده، اکنون خودش را موظف می‌داند که زوایای مخفی تفکر مذهبی و سلوک سیاسی وی را برملا سازد تا “سرنوشت ایران” در دست مراد سابقش قرار نگیرد.

 شما مدتی است که در توئیتر مشغول انتقاد از آقای احمدی‌نژاد هستید ولی اخیرا به مواردی اشاره کرده‌اید که سال‌ها قبل بسیاری افراد به این موارد اشاره کرده بودند. مثلا آنچه که ناسپاسی آقای احمدی‌نژاد قلمداد می‌شود و یا رویکرد “انحرافی” ایشان به مقولۀ مهدویت و امام زمان. چرا این قدر دیر متوجه این مسائل شدید؟

– ابتدا باید بگویم که من در توئیت‌هایم به ماهیت فرقه‌گون جریان آقای احمدی‌نژاد اشاره کرده‌ام. در این ماهیت فرقه‌گون، رهبر فرقه دارای یک حریم قدسی می‌شود. من در سال‌های اخیر در جلساتی بوده‌ام که در آن جلسات آقای احمدی‌نژاد در تراز انبیا و اولیاء الهی توصیف می‌شد و این توصیفات در حضور خود او مطرح می‌شد. در ذهن ما این نکته فرو رفته بود که هر انتقادی به آقای احمدی‌نژاد همسویی با اسرائیل و صهیونیسم است. چون “شیمون پرز” گفته بود باید کاری کنیم که بودن در کنار احمدی‌نژاد به ننگ تبدیل شود، ما بدون اینکه به فراز و فرود انتقادها دقت کنیم، با منتقدین احمدی‌نژاد مخالفت می‌کردیم.

ما حتی انتقادها علیه احمدی‌نژاد را نمی‌خواندیم و راستش فکر می‌کردیم هر انتقادی که به سمت آقای احمدی‌نژاد روانه می‌شود، از یک کانون واحد صهیونیستی است و این منتقدین دشمنان امام زمان هستند و آقای احمدی‌نژاد هم نایب خاص امام زمان است.

 به غیر از این ماهیت فرقه‌ای، نقدناپذیری شما و دوستان تان دلیل دیگری هم داشت؟

– دلیل اصلی‌اش همین بود. ما به حرف‌های خارج از فرقۀ آقای احمدی‌نژاد اصلاً وقعی نمی‌نهادیم. هر متنی را در نقد آقای احمدی‌نژاد، در زمینۀ دشمنی صهیونیست‌ها با ایران و احمدی‌نژاد می‌دیدیم.

نقدهای اصلاح‌طلبان به احمدی‌نژاد را، در فاصلۀ سال‌های ۸۴ تا ۹۲، مطالعه می‌کردید؟

– بله، بخشی از آن نقدها را می‌خواندیم ولی بستگی دارد این نقدها را در چه کانتکستی ببینید.

 یعنی وقتی مثلا نقدهای عباس عبدی و سعید حجاریان را می‌خواندید، آن نقدها را هم درخدمت صهیونیست هامی‌دیدید؟

– دقیقا. البته باید بگویم که دولت آقای احمدی‌نژاد روندی در حوزۀ اقتصاد سیاسی داشت که این جنبه هم برای من خیلی مهم بود. من تخصصم در حوزۀ اقتصاد سیاسی است و هنوز هم به آن رویکرد اقتصادی آقای احمدی‌نژاد اعتقاد دارم. اصلا من از این منظر ارتباطم با آقای احمدی‌نژاد شروع شد. ولی بعدا این ارتباط وارد حوزه‌های اعتقادی و غیره شد.

/خبرمهم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا