آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

مدیرعامل آبفای کشور خبر داد؛ پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه شرقی انزلی|ساخت و تکمیل یک تصفیه خانه به روش BOT

تصفیه خانه

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و اعضاء کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از سایت احداث تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ شرقی شهر بندرانزلی بازدید کردند.

حمیدرضا جانباز در این بازدید ضمن تأکید بر تسریع روند مناقصه تکمیل تصفیه خانه شرقی انزلی گفت: این تصفیه خانه با پیشرفت حدود ۸۵ درصد در مرحله تعیین پیمانکار جدید می‌باشد که با تهیه لیست ارزیابی کیفی پیمانکاران واجد شرایط، نسبت به برگزاری مناقصه اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های منابع مختلف اعتباری جهت احداث این تصفیه خانه استفاده نمود.

وی همچنین در بازدید از سایت محل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب شرقی انزلی، ضمن تشریح سختی و مشکلات عملیات اجرایی با توجه به بافت خاک و لجنی بودن محل احداث پروژه، اضافه کرد: تلمبه خانه حاضر با پیشرفت حدود ۴۳درصد در حال اجرا می‌باشد.

مهندس جانباز اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات کافی، پیش بینی می‌شود این پروژه امکان تکمیل و بهره برداری تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ را خواهد داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مبلغ اولیه قرارداد ۱۴۳ میلیارد ریال می‌باشد و جهت تکمیل آن علاوه بر هزینه‌های انجام شده تاکنون، مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است و جمعیت برخوردار از این پروژه ۵۷ هزار نفر خواهند بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین تصریح کرد: جهت اجرای احجام باقیمانده طرح فاضلاب در بخش شرقی انزلی، استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق به ارزش ۱۷۳۰ میلیارد ریال در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان گیلان قرار گرفت که در فراخوان، دو پیمانکار شناخته شده حضور دارند و فراخوان مرحله سوم نیز بزودی انجام خواهد شد و امید است با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، قسمتی از احجام باقیمانده طرح را به مرحله اجرا گذاشت.

در ادامه بازدید، مهندس جانباز در جلسه‌ای با حضور ریاست کمیسیون عمران مجلس و همچنین نماینده مردم شهر بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پهنه‌هایی از شهر فاقد هرگونه طرح اجرایی می‌باشد که مشاور طرح در حال مطالعه بوده و مقرر شد طی دو ماه آینده، طرح تکمیل و جهت اخذ مجوز ماده ۲۳ برای افزایش احجام، اقدام لازم صورت پذیرد.

وی همچنین افزود: در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار سال ۱۳۹۹ و همچنین تخصیص کامل اعتبار پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۸۰ میلیارد ریال، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز با تخصیص اعتبارات مناسب از منابع مختلف جهت تکمیل تصفیه خانه شرقی و دو واحد تلمبه خانه در شرق و غرب انزلی با شرکت آب و فاضلاب استان گیلان مساعدت لازم را خواهد داشت که این پروژه‌ها پایان ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ قابل بهره برداری باشند.

مهندس جانباز درخصوص ساخت و تکمیل یک واحد تصفیه خانه آب به روش BOT خبر داد و اضافه کرد: این تصفیه خانه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ وارد مدار بهره برداری شد که قابلیت تأمین آب ۷۰٪ شهروندان گیلان برای ۱۸ شهر و ۵۶۸ روستا تا افق طرح در سال ۱۴۲۵ با جمعیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را داراست و هم اکنون نیز ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستا تحت پوشش این تصفیه خانه هستند که از آب با کیفیت سد آیت الله بهجت شهر بیجار برخوردارند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین افزود: با بهره برداری از این تصفیه خانه میزان سهمیه آب شرب شهر بندرانزلی از ۳۱۰ لیتر بر ثانیه به ۳۷۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا