آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

قحطی گل، طلسم عجیب برای ستاره پورتو اتفاقی که هرگز برای طارمی رخ نداده بود

طارمیروزنامه اوژوگو پرتغال در مطلبی به بررسی عملکرد طارمی پرداخته و به عدم گلزنی او در ۹ بازی پیاپی پرداخته است.

به گزارش تدبیرشرق، تیم فوتبال پورتو شب گذشته و در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر پرتغال در استادیوم خانگی دراگائو به مصاف سانتاکلارا رفت و در پایان به زحمت و به لطف گل دقایق پایانی تونی مارتینز از سد مهمان سختکوش خود گذشت تا همچنان امیدهای آنها برای کسب عنوان قهرمانی زنده بماند.

در این دیدار مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو همچون دیدارهای گذشته در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و در رسیدن به گل ناکام بود اما او روی یک حرکت زیبا موفق شد یک پنالتی از دروازه بان حریف بگیرد و پایه گذار گل نخست تیمش در این مسابقه باشد.

عدم گلزنی مهدی طارمی برای پورتو و طلسم شدن این بازیکن در باز کردن دروازه رقبا، به یک نگرانی نزد هواداران بندرنشین تبدیل شده و درخشش فوق العاده ستاره ایرانی اژدهاها باعث شده است تا آنها در هر بازی از طارمی گل بخواهند و همین امر باعث شده است تا فشارها نیز روی این بازیکن بیشتر شود.

روزنامه اوژوگو معروفترین روزنامه کشور پرتغال در مطلبی به عدم گلزنی های مهدی طارمی پرداخته است. این روزنامه با تیتر “طارمی با پشت به سمت دروازه می رود” از طلسم گل نزدن های این بازیکن زهردار متعجب شده است چرا که طارمی در ۸ بازی گذشته پورتو و یک بازی ایران در مقابل سوریه، در باز کردن دروازه حریفان ناکام بوده است.

این روزنامه نوشته است “این بازیکن ایرانی هرگز در بازی های ملی و باشگاهی در ۹ بازی متوالی در امر گلزنی ناکام نبوده است و اکنون این اتفاق برای طارمی رخ داده است”. اوژوگو در ادامه با اشاره به اینکه این بازیکن ایرانی موقعیت هایی را نیز از دست داده است، این نکته را یادآوری کرده که طارمی فرصت هایی را هم به هدر داده است.

اوژوگو نقل کرده است “طارمی در بازی با سانتاکلارا هم در امر گلزنی ناکام بود و بزرگترین بازه زمانی گل نزدن را در دوران ورزشی اش پشت سر گذاشت. البته این مسئله به دلیل کمبود موقعیت گل نبود چرا که طارمی در نیمه دوم ۲ موقعیت گلزنی را به دست آورد ولی آنها را هدر دارد.”

البته این مسئله در حالی است که طارمی در بازی های گذشته هم برای تیمش پنالتی گرفت و هم پاس گل داد. به طور مثال در جریان صعود پورتو از مرحله یک هشتم نهایی و حذف یوونتوس در تورین، این مهدی طارمی بود که موفق شد یک ضربه پنالتی را برای اژدهاها کسب کند.

اوژوگو در ادامه نوشته است: “این ملی پوش ۲۸ ساله ایران [در اواسط هفته با تیم ملی سوریه بازی کرد] پیش از اینکه به پورتو بیاید، در کشور خود، قطر و ریوآوه بازی کرد اما هرگز چنین قحطی گلی را تجربه نکرده است. فصل گذشته او در تیم ریوآوه حداکثر ۵ بازی بدون گلزنی مانده بود.”

درحالی که طارمی در تیم های سابق خود یک پنالتی زن قهار بود، اما تاکنون در پورتو با وجود گرفتن پنالتی ها متعدد، پشت این ضربات پنالتی نایستاده و شاید اگر او پنالتی زن نخست تیمش بود، اکنون علاوه بر اینکه شمار گل های زده او برای پورتو بسیار بیشتر از این بود، بلکه بازه زمانی گل نزدن های طارمی هرگز به این عدد نمی رسید.

پورتو باید روز چهارشنبه و در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسی برود. طارمی به دلیل اخراج در بازی با یوونتوس، نمی تواند مقابل شاگردان توخل قرار بگیرد و باید تا ۲۱ فروردین و دیدار مقابل توندلا به انتظار نشست تا روند گل نزدن های طارمی بالاخره مقابل این تیم قطع شود و پس از آن، این مهاجم ایرانی خود را برای بازی برگشت مقابل چلسی در تاریخ ۲۴ فروردین آماده کند.

/ورزش سه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا