آخرین خبرهااجتماعیاستان هاخبر داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ چهار CT اسکن جدید در گیلان راه‌اندازی می‌شود | مراکز تصویربرداری۲۴ساعته شوند

CT اسکنرئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بدهکاری این دانشگاه از ۶۵۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان کاهش‌یافته، گفت: این امر نشان می‌دهد علیرغم بحران‌های موجود، توسعه قابل‌توجهی در زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی صورت گرفته و روند پیشرفت‌ها، مثبت است.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از وبدا؛ نخستین نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۱۴۰۰ با حضور دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین، مدیران و رؤسای دانشکده‌ها در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد. مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و رؤسا و مدیران پرستاری بیمارستان‌های استان نیز به‌صورت ویدیو کنفرانس در این نشست حضور داشتند.

تلاش مستمر هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت تقویت زیرساخت‌ها

دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک سال نو و تقدیر از زحمات و جان‌فشانی‌های کادر بهداشت و درمان طی یک سال اخیر اظهار کرد: همان‌گونه که کادر بهداشت و درمان در مقابله با بیماری‌ها مشارکت فعالانه داشته‌اند، هیئت‌رئیسه دانشگاه نیز مستمراً در تلاش بوده تا زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان را تقویت کند.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر و مجدانه جهت ارتقای زیرساخت‌های سلامت استان، افزود: تمام سعی و تلاش تیم مدیریتی دانشگاه این است تا از همه ظرفیت‌های ملی و استانی به‌ویژه در سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت در جهت ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان استفاده کند.

چهار CT اسکن جدید در گیلان راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده در توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت استان، گفت: تاکنون ۶ دستگاه CT اسکن در استان راه‌اندازی شده و ۴ دستگاه دیگر به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

اقدامات قابل‌توجهی در حوزه سلامت گیلان انجام‌شده است

دکتر سالاری همچنین با اشاره به دیگر اقدامات قابل‌توجه در حوزه سلامت گیلان، گفت: تجهیز دو بیمارستان در شرق و غرب استان، ساخت فضای فیزیکی و استقرار دستگاه‌های اکسیژن ساز، افزایش ۶۰ تخت ICU، راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه مرکزی، راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون و تأمین تجهیزات موردنیاز مراکز بهداشتی و درمانی تنها تعدادی از اقدامات انجام‌شده طی یک سال اخیر است.

خرید و تجهیزخوابگاه دانشجویی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومانی

وی همچنین به رشد شاخص‌های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: در این دانشگاه تا پیش از یک سال اخیر تنها ۲۰ درصد دانشجویان دارای خوابگاه بودند و مابقی یا خوابگاه نداشتند و یا در ملک استیجاری مستقر بودند اما با پیگیری و تلاش‌های مستمر، با خریداری و تجهیز خوابگاهی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان، برای حداقل ۲۵۰ دانشجو فضای خوابگاهی ایجاد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین راه‌اندازی ۶ پایگاه اورژانس، انتشار ۵۰۰ مقاله و تصویب بیش از ۱۲۰ طرح تحقیقاتی و همچنین افزایش سهمیه فراخوان جذب هیئت‌علمی به ۷۲ نفر را از دیگر اقدامات در دوسال اخیر برشمرد.

هدایت و پیشرفت دانشگاه روبه‌جلو و مثبت است

دکتر سالاری با اذعان به بدهکاری حداقل ۶۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: در حال حاضر بدهکاری این دانشگاه به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده و این امر نشان می‌دهد علیرغم بحران‌های موجود، توسعه قابل‌توجهی در زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان صورت گرفته و هدایت دانشگاه روبه‌جلو و روند پیشرفت‌ها، مثبت است.

با سه شیفته کار کردن، شعار امسال را تحقق ببخشیم

وی با اشاره به مزین شدن امسال به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: در جهت تحقق شعار سال باید تمام تلاش خود را به کار گرفته و با سه شیفته کار کردن، طرح‌های توسعه‌ای و خدمات‌رسانی به مردم را در حوزه سلامت جامه عمل بپوشانیم.

تمام بدهکاری‌های پیش از سال ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی گیلان تسویه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم تسویه تمام بدهکاری‌های دانشگاه پیش از سال ۹۸ تأکید کرد و گفت: ستاد دانشگاه باید اولویت‌ها را در بدهکاری‌ها مشخص و بر اساس آن‌ها طی ماه‌های آینده در جهت پرداخت اقدام کند.

دکتر سالاری همچنین به رؤسای بیمارستان‌ها و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان استان توصیه کرد تمام تلاش خود را در سال ۱۴۰۰ به کار گرفته و با ارائه بدون توقف خدمات به بیماران و همچنین مثبت کردن تراز مالی، مازاد درآمد حاصله را برای بهبود وضعیت بیمارستان هزینه کنند.

۲۴ساعته کار کردن مراکز تصویربرداری استان ضرورت دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بازدیدهای سرزده در بیمارستان‌های استان طی ایام نوروزی و مشاهده تعطیلی واحدهای تصویربرداری در برخی از شیفت ها، گفت: مراکز تصویربرداری در سراسر استان باید ۲۴ساعته فعال باشند، چرا که تامین تجهیزاتی نظیر CT اسکن فقط برای کار کردن در یک شیفت نیست.

گفتنی است؛ در این نشست، معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز به بیان دیدگاه‌ها و همچنین تبیین سیاست‌های اجرایی و خدماتی از سوی کادر بهداشت و درمان پرداختند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا