آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

ادعای یک رسانه آمریکایی؛ آسوشیتدپرس: ایران می‌خواسته به یک پایگاه نظامی آمریکا در واشنگتن حمله کند

پایگاه نظامییک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه در سرویس‌های اطلاعاتی این کشور مدعی شد که ایران در ماه ژانویه (دی‌‌ماه ۱۳۹۹) قصد داشته است به یک پایگاه نظامی در پایتخت آمریکا نفوذ کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید ایران تهدید‌هایی را علیه پایگاه نظامی «فورت‌مک‌نایر» در آمریکا و همچنین معاون فرمانده این پایگاه انجام داده است.

این خبرگزاری به نقل از چندین منبع امنیتی بلندپایه که نخواستند نامشان فاش شود ادعا کرده برنامه حمله به پایگاه فورت مک نایر به سبک برنامه اقدام انتحاری سال ۲۰۰۰ به ناوشکن USS cole بوده. در آن زمان یک قایق کوچک حامل مواد منفجره در کنار ناوشکن نیروهای آمریکایی در سواحل یمن منفجر شد و جان ۱۷ ملوان نیروی دریایی آمریکا را گرفت.

 بر اساس این گزارش مقام‌های امنیتی آمریکا گفته‌اند که در ماه ژانویه و با شنود مکالمات گفتگوهای اعضای نیروی قدس سپاه، از سوی آژانس امنیت ملی، متوجه چنین طرح و برنامه‌ای شده‌اند. همچنین ظاهرا مقام‌های ایرانی قصد داشته‌اند با نفوذ در پایگاه فورت مک نایر، ژنرال جوزف ام مارتین معاون فرمانده این پایگاه را به قتل برسانند.

بر مبنای این گزارش به دلیل همین تهدیدها بوده که مقام‌های آمریکایی تصمیم به تقویت حلقه امنیتی و حفاظتی حول این پایگاه نظامی گرفتند. ارتش هیچ‌وقت در خصوص چرایی افزایش امنیت حول این پایگاه اطلاعات دقیقی نداده است و به بیان کلیاتی مبهم بسنده کرده است.

یکی از تدابیر امنیتی صورت گرفته ایجاد منطقه‌ای حائل ۷۵ تا ۱۵۰ متری سواحل رودخانه «کانال واشنگتن» بوده تا دسترسی عمومی به نیمی از این رودخانه مسدود شود. رودخانه‌ای که به پایگاه نظامی فوق‌الذکر منتهی می‌شود. این طرح در حالی اجرایی شد که مقام‌های واشنگتن با اجرای آن مخالف بودند.

مقام‌های پنتاگون و شورای امنیت ملی آمریکا درخواست‌ها در خصوص اظهار نظر در باره صحت و سقم این گزارش را بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا