آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

جزئیات بیشتر از طرح ترور سرکنسول ایران / معاون استاندار کربلا: این فقط بخشی از پروژه بود / این ها با ترکیه و امارات ارتباط داشتند؛ هدفشان شورش در کربلا بود

ترورمعاون استاندار کربلا در بیان جزییات بیشتری از طرح ترور سرکنسول ایران توسط عوامل وابسته به آمریکا و برخی کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس فاش کرد که موضوع سوء قصد به سرکنسول ایران تنها بخشی از پروژه تروریستی بوده است.

علی المیالی اظهار داشت: عوامل متخاصم قصد داشتند سرکنسول ایران در کربلا را مقابل مقر کنسولگری با قناسه (تک تیرانداز) و آرپی جی هدف قرار دهند.

وی با یادآوری اینکه ترور سرکنسول ایران در کربلا فقط بخشی از پروژه آنها بوده است، اظهار داشت: قصد این گروه که با کشورها و کنسولگری های متعددی از کشورهای منطقه ارتباط داشتند، ایجاد نافرمانی مدنی و شورش در کربلا بوده است.

وی تاکید کرد که این گروه با کشورها و کنسولگری های متعددی از جمله ترکیه و امارات ارتباط داشته‌اند.

گفتنی است علی المیالی روز گذشته در مصاحبه تلویزیونی با شبکه العهد عراق گفت: برنامه های این گروه محدود به کربلا نبود، بلکه متهمان بدنبال ایجاد نافرمانی مدنی و رخنه در اعتراضات مردمی در سراسر استان کربلا بوده و در این راستا با کشورها و کنسولگری های متعددی از جمله ترکیه و امارات ارتباط داشته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت جاسوسی این افراد بیان داشت که متهمان برای اجرای طرح شورش و کودتا با فردی به نام «علی» برای توطئه ترور در امارات تماس داشته و کارت‌های بانکی سوریه، امارات، آمریکا و سیمکارت تلفن همراه را نزد خود داشتند.

المیالی سرکرده این گروه را شخصی با تابعیت آمریکایی – لبنانی معرفی کرد که بیشتر برنامه‌های مزبور را وی برعهده داشته است.

المیالی گفت که شخصی به نام صالح یوسف صایل نیز از افسران پیشین عراق متهم به جاسوسی است که به قید وثیقه آزاد است.

وی به همراه شخص دیگری به نام «حسین زغیر» برای انجام ترور مسوولان برنامه ریزی داشته است؛ زغیر در سال ۲۰۲۰ دستگیر و به حبس ابد محکوم شده است.

معاون استاندار کربلا بدون اشاره به مکان دستگیری زغیر و سایر جزییات و با بیان اینکه آزادی «صالح یوسف صایل» امری تعجب آور است، افزود: این باند قصد داشتند عملیات متعددی در عراق از جمله سوء قصد به سرکنسول ایران در کربلا را انجام دهند.

بر اساس گفته های المیالی، «صالح یوسف» اذعان کرده که به او وعده هایی برای تصدی وزارت دفاع پس از اجرای کودتا در عراق داده شده بود.

وی افزود: نهادهای اطلاعاتی عراق مکالماتی میان زغیر و آن فرد آمریکایی را ضبط کرده‌اند که بر اساس آن معلوم شد زغیر ماموریت ترور استاندار پیشین کربلا و معاونش را هم برعهده داشته است.

المیالی در مصاحبه امروز خود با ایرنا ضمن تکرار اظهارات دیروزش گفت: ترور سرکنسول ایران با استفاده از سلاح هایی همچون قناسه و آر پی جی (به منظور نابودی محل) در دستور کار این گروه مخرب بوده است.

گفتنی است پس از آشوب سال گذشته در کربلا که به آتش زدن کنسولگری ایران منجر شد، ساختمان این مکان دیپلماتیک به مکان دیگری در همان نزدیکی منتقل شد.

/

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا