آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

با دستور روحانی؛ آغاز بهره برداری از تصفیه خانه های بزرگ آب گیلان و مسکن مهر صومعه سرا

تصفیه خانهبا دستور رئیس جمهور طرح‌های ملی وزارت نیرو در استان‌های تهران، قزوین، گیلان و مازندران افتتاح شد.

به گزارش تدبیرشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پنجاه و ششمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید فرمان بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو در استان‌های تهران، قزوین، گیلان و مازندران را با اعتبار 14 هزار و 186 میلیارد تومان صادر کرد.

رئیس‌جمهور روز سه شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی طرح بزرگ جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب غرب تهران، سد نهب قزوین، تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر صومعه‌سرا، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین مازندران و تصفیه خانه فاضلاب پردیس را افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در این ارتباط گفت: با ورود فاز دوم این تصفیه خانه منابع تامین کننده آب های زیر زمینی با دبی حدود ۱۲ هزار لیتر بر ثانیه از مدار بهره برداری خارج و آب با کیفیت و مطلوب جایگزین آن شد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه آب گیلان سه هزار لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب این تصفیه خانه افزوده می شود، تصریح کرد: در مجموع میزان تولید آب تصفیه خانه در فاز اول و دوم به ۶ هزار لیتر بر ثانیه افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول این تصفیه خانه آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای گیلان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر تامین شده است، خاطرنشان کرد: پس از ورود کامل فاز دوم این تصفیه خانه ۱۸ شهر و ۵۶۸ روستای استان از مزایای آن بهره مند می شوند.

وی اعتبار هزینه شده برای فاز دوم تصفیه خانه آب گیلان را بیش از یک هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که مرحله اول فاز دوم در مرداد ماه سال جاری با ظرفیت ۸۹۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان افزود: در افق این طرح برای سال ۱۴۲۵ ، تأمین آب آشامیدنی ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر در ۱۸ شهر و ۵۶۸ روستای استان پیش بینی شده است.

همچنین امروز پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر شهر صومعه سرا با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی جمعیت بهره مند از این پکیج را یک هزار و ۲۰۰ نفر عنوان و تصریح کرد: این پکیج ظرفیت تصفیه فاضلاب به حجم ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز را دارد و روش تصفیه فاضلاب در این پکیج از نوع هوادهی گسترده با قابلیت حذف نیتروژن است.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا