آخرین خبرهااستان هااسلایدر

شهردار رشت: برای توسعه کشور باید از ظرفیت جوانان انقلابی بیشتر استفاده شود

تدبیرشرق/سید محمد احمدی شهردار رشت امروز (چهارشنبه ۲۷ اسفند) در نشست با شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه و پیشرفت کشور در گرو استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان انقلابی است و بیانیه گام دوم انقلاب هم به همین موضوع تاکید دارد.

 شهردار رشت با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و ایام شعبانیه و با ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان جهادی عنوان کرد: انقلاب در دهه‌های آینده در اختیار نسل پنجم و ششم انقلاب قرار بگیرد بنابراین انتقال ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب به این نسل باید با ظرافت شکل بگیرد.

 احمدی با بیان اینکه کوچکترین اشتباه در این مسیر خُسران جبران ناپذیری را به همراه دارد به سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند شاید اشتباهاتی وجود داشته باشد و باید اشتباهات را اصلاح کنیم از طرفی تمام این موارد نشانه آن است که باید در ابتدا این انقلاب توسط جوانان درک و سپس به سمت جلو حرکت کند.

 وی زمینه‌سازی برای استفاده از توان جوانان نخبه و انقلابی را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: با تمام این تفاسیر جوانان را واقعا درک می‌کنیم و فارغ از اینکه گاهی جوانان به مباحث نگاهی آرمانی دارند اما در بسیاری مواقع راه‌حل‌هایی را هم مطرح می‌کنند که عملیاتی است.

 شهردار رشت با انتقاد از برخوردهای انفعالی در حوزه‌های مدیریتی و لزوم اصلاح چنین رویکردهایی اضافه کرد: گاهی در مراجعه به برخی از ادارات این جمله که ( مشکل خودتان است) شنیده می‌شود و این منفورترین واژه‌ای است که ممکن است به کار برود.

 احمدی با بیان اینکه چند ابر چالش در رشت وجود دارد بیان کرد: یکی از این ابرچالش‌ها معضل پسماند و وضعیت سایت زباله سراوان است از سویی باید توجه داشته باشیم که راه‌حل‌هایی مشخص در یک مدت زمانی مشخص و مدون برای برخی مشکلات وجود دارد.

 شهردار رشت ابراز داشت: بالغ بر ۴ دهه است که زباله‌های شهر رشت در سایت زباله سراوان سرازیر و دپو می‌شوند و در حال حاضر نیز روزانه هزار و ۲۰۰ تن زباله در سراوان دفن می‌گردد.

 وی با تاکید بر اینکه راه‌حلی به غیر از سوزاندن زباله در برخی از شهرهای شمالی کشور وجود ندارد گفت: از این میزان زباله حدود ۶۰۰ تن متعلق به رشت است که آمارها و بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از همین مقدار به علت مسافرپذیر بودن رشت تولید می‌شود.

 شهردار رشت با اشاره به اینکه ۳ پروژه همزمان در سایت سراوان و در حوزه پسماند در دست انجام است تصریح کرد: قرار بود پروژه زباله‌سوز در تهران با ظرفیت ۲۰۰ تن، نوشهر با ظرفیت ۲۰۰ تن و ساری و رشت ایجاد شود که در دو محل اول یعنی تهران و نوشهر محقق شد.

 وی به قرارداد احداث زباله سوز منعقد شده بین شهرداری و شرکت TTS اشاره کرد و گفت: بنده پس از انتخاب شدن به عنوان شهردار رشت و بررسی پروژه‌های پسماند، متوجه شدم که قرار بود بابت این پروژه در ابتدا ۲۵ درصد به طرف قرار داد به منظور آغاز اقدامات عملیاتی پرداخت شود اما متاسفانه از سال ۹۲ تا حدود دو ماه پیش ، هیچ اقدام موثری شکل نگرفته بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا