آخرین خبرهااستان ها

آغاز توزیع میوه شب عید در گیلان/اقلام اساسی ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار به فروش می‌رسد

تدبیرشرق/فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تنظیم بازار در شب عید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان صمت در گیلان است، اظهار کرد: بازرسان سازمان صمت از چند هفته گذشته به‌طور مستمر در سطح بازار حضورداشته و کنترل نظارت بر بازار کماکان در استان ادامه داشته و با متخلفین برخورد می‌شود.

وی با اشاره به توزیع میوه شب عید در بازارهای گیلان گفت: هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز توزیع میوه به‌منظور تنظیم بازار از ۲۵ اسفند آغاز و امسال هم مطابق سال‌های گذشته سیب و پرتقال در نقاط مختلف استان باهدف کاهش التهاب نوروزی و تعدیل قیمت‌های بازار در سراسر گیلان از ۲۵ اسفند توزیع می‌گردد.

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر لازم‌الاجرا بودن پروتکل‌های بهداشتی در مراکز توزیع میوه شب عید افزود:  امسال با توجه به شرایط کرونایی به میزان ۳۰۰ تن سیب و ۳۰۰ تن پرتقال عمدتاً در مناطق کم برخوردار گیلان عرضه می‌شود.

دلق‌پوش با اذعان‌ به اینکه در توزیع کالاهای اساسی در گیلان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: توزیع اغلب کالاهای اساسی ازجمله شکر، روغن و مرغ بیشتر از سایر استان‌ها در گیلان هم‌اکنون در حال توزیع است و با همکاری سایر نهادهای مرتبط در ایام نوروز کماکان استمرار داشته و این مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی از توزیع اقلام اساسی ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار خبر داد و افزود: این اقلام با نظارت بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف و همکاری تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار عرضه می‌شود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار گیلان با اعلام مراکز توزیع میوه و اقلام اساسی شب عید در شهرستان رشت گفت: در شهرستان رشت بیش از ۸ جایگاه (چادر) و سه فروشگاه؛ مسکن مهر رشت، هایپر مرکزی احمدی و فروشگاه رفاه رشت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت موازین بهداشتی به نحو شایسته انجام خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا