آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تاکید کرد؛ لزوم برخورداری از نسل جوان در مناصب مدیریتی / جوانان از اهرم پیشرفت کشور هستند

نسل جوان

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان جوانان را از اهرم پیشرفت کشور دانست.

به گزارش تدبیرشرق؛ دکتر قاسم نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ماسال به دغدغه های جوانان در امر ازدواج و اشتغال اشاره داشت و گفت : آرمان‌های مهم  ومصادیق و موضوعاتی ازقبیل تحقق  عدالت اجتماعی، بکارگیری جوانان در عرصه های مختلف و  پیشگیری و درمان آسیبهای اجتماعی که امروز مبتلابه جامعه است  در جوانان وجود دارد .

 معاون استاندار افزود: جوانان ما به دنبال این هستند که این آسیب ها از جامعه دور شود و اقداماتی که برای پویایی و تحرک نسل جوانان  و خود باوری در جوانان این شهرستان وجود دارد بسیار مشهود است .

دکتر قاسم نژاد با بیان اینکه  ماسال همواره در زمینه علمی ، فرهنگی اجتماعی، هنری جز شهرستانهای بسیار خوب استان بوده بیان کرد نخبگان علمی و ورزشی، مدال آوران، مربیان شهرستان ماسال در سراسر کشور با توجه اندازه جمعیتی و سابقه سیاسی درخشش فراوانی داشتند .

وی بیان کرد: نام شهرستان ماسال در عرصه های مختلف علمی، ورزشی، طبیعت و  اقلیم زیبا در سراسر کشور طنین انداز است که باید این فرصت را جهت نیل به اهداف جامعه پویا و جوان مغتنم شمرد که در همین زمینه اقدامات قابل توجهی  را  دولت تدبیر و امید  در سطح کشور انجام داده  است که در سطح شهرستان نیز تسری پیدا نمود.

معاون استاندار در راستای بهره گیری از ظرفیت جوانان در مناصب مدیریتی با اشاره به تاکیدات رئیس‌محترم جمهور مبنی بر استفاده از جوانان در مسند های مدیریتی گفت:  امروزه ۳۰ درصد مدیران این شهرستان از جوانان هستند و درک متقابل از گفتمان جوانان را دارند.

وی تصریح کرد:  خاصیت جوانان در تحرک، پویایی و خلاقیت است که به توسعه پایدار و رسیدن  به گام های نظام کمک خواهد کرد از این رو دولت نسبت به افزایش تسهیلات نسبت به ادوار گذشته در حوزه جوانان اقداماتی در  زمینه ازدواج ، اشتغال و کارآفرینی را انجام داده است.

معاون استاندار بیان کرد:  پارک های علم و فناوری برای جوانان و کارآفرینانی که در تلاشند برندهایی را با  خلاقیت داشته باشند اعتبارات مناسبی را تأمین می‌کند  و در حوزه مشاوران افزایش  نسبت به امر و مشاوره قبل از ازدواج بسیار تاکید کرد .

وی بیان کرد: در حوزه فعالیت سمن‌های  جوانان اقدامات بسیار خوبی شده است و در این دولت ۳۰۰۰ سمن فعال در عرصه جوانان  توانست مجوز فعالیت اخذ نمایند.

دکتر قاسم نژاد  آگاهی بخشی برای جوانان و ایجاد در زمینه رشد و تعالی شخصی عمومی را  بسیار حائز اهمیت دانست و افزود:  از سوی دولت این فرصت‌ها به جوانان داده شده است.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اجرای طرح کارانه اشتغال (کاج) را به  عنوان یکی از طرح‌های موفق  و اشتغال زای دولت نام برد و اظهار امیدواری نمود: همه جوانان در این راستا بتوانند ازاین ظرفیت بهره برداری کنند.

وی بابیان اینکه دوران جوانی دوران بسیار ارزنده نسل و  شروع بالندگی و پویایی است و  جوانان سرمایه های کشور هستند افزود: شاهد حضور بسیاری ازجوانان در مقابله با ویروس منحوس کرونا و اجرای دستورالعمل های ابلاغی در سطح استان و شهرستانها بودیم و ماسال یکی از موفق ترین شهرستان های فعال در حوزه مقابله و پیشگیری از کرونا است که جای تقدیر دارد .

قاسم نژاد بیان کرد : ضرورت دارد فرماندار شهرستان ماسال موضوع ساماندهی جوانان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی  زمینه های درخشش جوانان در این شهرستان را بهره مندی از اقلیم خاص منطقه دانست و افزود: مواهب طبیعی به خودی خود در پرورش اندام و جسم وروح مردم منطقه اثر گذار است .

وی گفت: ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم با اجرای جشنواره های بومی و محلی تدارک دیده شود.

دکتر قاسم نژاد به موضوع انتخابات اشاره داشت و بیان کرد:  انتخابات با  فرمان وزیر محترم کشور از دیروز آغاز شد و تمام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها از روز ۲۰ اسفند تا ۲۶ اسفند به مدت ۷ روز کاری از طرق مختلف وبه چهار شیوه میتوانند مبادرت به ثبت نام نمایند.

وی گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از انتقال این بیماری  داوطلبان انتخابات از طریق چهار شیوه اعم از اپلیکیشن موبایلی،  مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، نسخه الکترونیکی در دسکتاپ رایانه و مراجعه حضوری میتوان اقدام به ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر نمایند.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهارداشت: در راستای اجرای قانون انتخابات ، سلامت و امنیت  مجریان انتخابات از اولویت است و بیان نمود: فصل الخطاب ما به عنوان مجری قانون این است که با مر قانون عمل خواهیم کرد و  پذیرفته نیست که مجریان از دیگران تاثیر بگیرند.

 دکتر قاسم نژاد گفت : باید کوشش شود هیچ دستگاه دولتی استفاده از امکانات دولت برای دیگران را اجازه ندهند و با هر فرد و دستگاهی که از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغ له یا علیه دیگران استفاده نماید برخورد جدی خواهد شد.

معاون استاندار گیلان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا افزود: امکانات بهداشتی در اختیار مجریان و عوامل انتخاباتی قرار می‌گیرد باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و تعداد شعبات اخذ رای به گیران ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت فضاها و مکانهای  اخذ رای  مناسب باشد و تمهیدات لازم در فاصله گذاری اجتماعی اندیشیده شود.

 رئیس ستاد انتخابات استان بر امنیت انتخابات تاکید کرد و امنیت انتخابات را  وابسته به مجریان انتخابات دانست و ایجاد رضایتمندی با حضور در بین مردم و کسب رضایت حداکثری را از راهبردهای نظام برشمرد.

 دکتر قاسم نژاد عنوان کرد: تکیه گاه جمهوری اسلامی ایران بعد از توکل بر خداوند متعال حضور  مردم است که حق قانونی خود را متجلّی کنند و نشان می‌دهند که حضورشان می‌تواند در سرنوشت خودشان و رشد وتعالی کشور موُثر باشد.

معاون استاندارگیلان گفت :  ما بایستی ضمن توجه به مسائل قانونی در تایید صلاحیت ها امکان این را فراهم کنیم که خدایی نکرده تنگ نظری وجود نداشته باشد و افکار عمومی بداند که در سطوح مختلف گزینه‌ای را دارند که بتوانند انتخاب کنند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان تصریح کرد:  متاسفانه در طول سال گذشته پدیده کرونا، جان ارزشمند  ۶۰ هزار نفر از سرمایه های انسانی را در‌کشور‌ عزیمان گرفته و اکنون ویروس جهش یافته انگلیسی در سطح کشور گسترش پیدا کرده که هم در ابتلا و امکان گسترش و شیوع، از ویروس قبلی بیشتر است لذا جوانان عزیز ما برای روشنگری مردم اقدام جدی داشته باشند تا سلامت جامعه ما تضمین شود و با توجه به برنامه‌ریزی‌های دولت  تقریباً تا تابستان آینده مردم واکسیناسیون خواهند شد،

وی گفت: توصیه می شود از  ظرفیت‌های مردمی به ویژه جوانان استفاده کنیم،  زدن‌ماسک فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید مجدانه داشتند.

همچنین در این نشست شیرین سوات پور سرپرست ورزش و جوانان شهرستان ماسال با ارائه گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش وجوانان پرداختند و ضمن تشکر از همکاری  فرمانداری و سایر ادارات به نیازها و مشکلات ورزش و جوانان اشاره نمودند که درخواست اختصاص اعتبار جهت احداث سالن چند منظوره برای شهرستان، احداث چمن مصنوعی فوتبال برای جوانان شاندرمن ، احداث خانه کشتی برای شهرستان و توجه به اشتغال و تسهیلات و حمایت از صنایع بومی محلی و صنایع دستی  از مهمترین این درخواست ها بود.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا