آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

بارش برف ۷۰ سانتی‌متری در برخی مناطق گیلان

بارش برف

بارش برف که از عصر روز گذشته در مناطق گیلان آغازشده تاکنون در ارتفاعات به بالای ۷۰ سانتی‌متر رسیده اما خوشبختانه تاکنون خسارت محسوسی در بر نداشته است.

به گزارش تدبیرشرق، بارش برف و باران از عصر دیروز در گیلان شدت گرفت و بیشتر مناطق استان را سپیدپوش کرد.

پیش از شدت بارش‌ها در گیلان، ستاد مدیریت بحراندر گیلان بنابر هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان تشکیل جلسه داد و تمامی دستگاه‌های عضو را به حالت آماده‌باش درآورد.

هم‌زمان با استان، ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها و بخش‌ها به ریاست فرمانداران و بخشداران تشکیل و ضمن اعلام آماده‌باش به دستگاه‌ها و سازمان‌ها بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی به جهت عملیات به‌موقع به بحران تأکید شد.

هواشناسی کاهش دما هفت تا ۱۳ درجه‌ای را برای گیلان پیش‌بینی کرد و این کاهش دما به‌صورت محسوس در اغلب مناطق استان ازجمله در تالش،ماسال، شفت، دیلمان و اشکورات حس شد.

گفته‌شده در بخش جلگه بارش برف ۵ تا ۱۵ سانتی‌متری، در دامنه‌ها ارتفاع برف ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متری و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان برفی تا ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر باریده است.

در اغلب نقاط استان به‌ویژه مناطق کوهستانی و ارتفاعات تردد وسائط نقلیه تنها با زنجیر چرخ میسر است.

از ساعات ابتدایی بارش برف در گیلان راهداران گیلان با تمامی ظرفیت‌های ماشین‌آلات دولتی و بخش خصوصی به جاده زدند و به گفته مرادی، مدیرکل راهداری استان تاکنون هیچ راهی مسدود نشده است.

خبرنگاران از شهرهای مختلف گیلان نیز همچنین گزارش کردند که معابر اصلی و فرعی در شهرها باز هستند و خوشبختانه تاکنون راهی بسته نشده و شهروندان با توقف در تردد مواجه نیستند.

براثر بارش برف و کولاک همراه با باد شدید چندین خودرو در بخش عمارلو رودبار گرفتار اما با حضور به‌موقع هلال‌احمر نجات یافتند.

همچنین گفته‌شده با حضور نیروهای هلال‌احمر و راهداری دو خانواده گرفتار در برف نیز در روستای بیورزین توسط دهیاری اسکان داده شدند.

در شهر رشت نیز خبر رسیده که شهرداری‌های هم‌جوار بنا بر هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان با ارسال چند خودرو برف‌روب به شهرداری رشت در تلاش‌اند تا راهی از شهر رشت به‌عنوان مرکز استان بسته نشود.

مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفته با توجه به‌شدت بارش‌ها و درخواست کمک شهرداری رشت در ساعت دو صبح امروز سه دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی از شهرداری کوچصفهان و لولمان به رشت اعزام شدند.

علاوه بر برف‌روبی محورهای مواصلاتی استان و شهرها، نواحی و شهرک‌های صنعتی نیز با ماشین‌آلات موجود، برف‌روبی شدند تا در تردد نیروی انسانی به شهرک و روند تولید خللی ایجاد نشود.

علیرغم شبکه فرسوده برق در استان گیلان که همیشه فشار کار را بر نیروهای شرکت برق استان مضاعف می‌کرد، اینبار قطعی ب ق در استان به حداقل رسیده است.

مرادی، مدیرکل مدیریت بحران نیز صبح امروز اعلام کرد از وضعیت تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی و همچنین دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران جویا شده و گزارش از وضعیت بارش‌ها و خسارت‌های احتمالی را به استاندار گزارش کرده است.

دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان نیز گفته بارش‌ها در استان ادامه دارد و سامانه بارشی در مرکز و مناطق شرقی استان تا ظهر امروز فعال است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا