آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

ادامه پویش هردر هفته الف ب ایران؛ بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به هشت روستای گیلان از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو

الف ب ایران

در ادامه پویش هر هفته الف ب ایران؛ طرح‌های آبرسانی به هشت روستای گیلان، عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور استاندار گیلان و از طریق ارتباط تصویری توسط وزیر نیرو، به بهره برداری رسید.

ارسلان زارع در این مراسم با اشاره به افزایش بیش از ۱۳ درصدی شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت‌های اقتصادی گفت: جمعیت بهره‌مند از این نعمت، از حدود ۶۵ درصد به نزدیک به ۷۹ درصد رسیده که حاکی از برخورداری یک‌هزار و ۷۱۲ روستا از شبکه آب شرب سالم در گیلان است.

وی به رشد ۵۶ درصدی بازسازی تاسیسات آب شرب روستاهای گیلان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: طی هفت سال گذشته در بخش آب شهری نیز شاهد رشد ۱۴ درصدی جمعیت بهره‌مند از آب آشامیدنی سالم و پایدار بوده‌ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با بیان رشد ۸۲ درصدی ظرفیت تصفیه خانه‌های آب استان اظهار کرد: ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب استان هم رشد ۷۰ درصدی را شاهد است.

وی اقدامات صورت گرفته در راستای یکپارچه‌سازی بخش شهری و روستایی را موجب افزایش و بهبود خدمات‌رسانی به روستاها دانست و افزود: مصداق بارز آن در گیلان رشد ۳.۲ برابری مراکز خدمات‌رسانی است.

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در این مراسم در خصوص طرح آبرسانی به ۸ روستای استان گفت: با بهره برداری از این طرح، جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان های رشت، صومعه سرا، سیاهکل، شفت، رودسر و املش از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

سید محسن حسینی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۸۱ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی ظرفیت تامین آب این روستاها را ۲۳ لیتر بر ثانیه عنوان و تصریح کرد: برای آبرسانی به این تعداد روستا ۲۵ هزار متر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا و ۳۳۰ مترمکعب مخزن ذخیره احداث شد.

حسینی با اشاره به گذشت یکسال از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان گفت: در این مدت با بهره مندی از همه ظرفیت های موجود در تاسیسات آبرسانی شهرها و روستاهای استان و افزایش ظرفیت تولیدآب جهت پایداری خدمات آبرسانی، ۲۹۴ روستای گیلان از آب با کیفیت برخوردار شدند.

وی افزود: اجرای طرح یکپارچه سازی، تاثیر خوب و مثبتی در پایداری خدمات آبرسانی به روستاها داشته است.

طرح‌های آبرسانی به هشت روستای گیلان با جمعیتی بالغ بر هفت هزار نفر، به صورت همزمان در شهرستان‌های رشت (روستاهای ویشکاننک و امشه)، صومعه سرا (روستای ماتک لیفشاگرد)، سیاهکل (روستای ملکرود بالا)، شفت (روستای چوبر، فاز دوم)، رودسر (روستای بازنشین سفلی) و املش (روستاهای امام و ملکوت، فاز دوم) افتتاح شد.

برای اجرای این طرح، ۸۱ میلیارد ریال و از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

ظرفیت تامین آب این روستاها، ۲۳ لیتر بر ثانیه بوده و برای آبرسانی به آن‌ها، ۲۵ هزار متر لوله‌گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا و ۳۳۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب احداث شده است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا