آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

آغاز فرایند انتخابات شوراهای شهر/ معرفی ۴ روش ثبت نام + جزئیات

انتخاباتیک عضو ستاد انتخابات کشور، گفت: در این دوره برای ثبت نام انتخابات شوراها چهار روش پیش بینی شده که از این میان دو روش به صورت غیرحضوری و دو روش به صورت حضوری خواهد بود، اما توصیه می شود حتما داوطلبین برای ثبت نام از دو روش غیر حضوری استفاده کنند.

به گزارش تدبیرشرق، شجاعان عضو ستاد انتخابات کشور عصر امروز در یک برنامه تلویزیونی گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها از فردا به مدت هفت روز آغاز می‌شود.

وی افزود: در این دوره برای ثبت نام انتخابات شوراها چهار روش پیش بینی شده که از این میان دو روش به صورت غیرحضوری و دو روش به صورت حضوری خواهد بود، اما توصیه می شود حتما داوطلبین برای ثبت نام از دو روش غیر حضوری استفاده کنند.

وی افزود: یک روش غیر حضوری استفاده از نرم افزار موبایلی است که می توانند آن را از سایت وزارت کشور به نشانی http://entekhabat.moi.ir دانلود کنند، این نرم افزار در گوشی های هوشمند نسخه های اندرویدی کار می کند و بهتر است اندروید این گوشی ها به روز باشند. روش دوم استفاده از رایانه است که باز هم با مراجعه به سایت وزارت کشور می توانند از نسخه رایانه ای سامانه به نشانی http://entekhabat.moi.ir ثبت نام خود را انجام دهند.

شجاعان ادامه داد: دو روش دیگر نیز به صورت حضوری است، نخست مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت است که بابت خدمات ارائه شده هزینه ای دریافت می شود و ثبت نام انجام می شود و روش دوم نیز مراجعه به فرمانداری هاست که توصیه می کنیم اصلا داوطلبان برای ثبت نام با توجه به شرایط کرونایی به فرمانداری ها مراجعه نکنند.

وی در تشریح جزئیات شیوه ثبت نام غیر حضوری با تاکید بر اینکه تستهای مختلفی روی نرم افزار و سامانه به لحاظ امنیتی و عملکردی انجام شده است، افزود: مانوری نیز برای ارزیابی این سامانه برگزار شده است در ارتباط با نرم افزار موبایلی دو شیوه برای احراز هویت افراد وجود دارد به شکلی که فرد ثبت نام کننده باید شماره تلفن همراهی به نام خود داشته باشد که با شماره ملی فرد کنترل انجام شود.

شجاعان تاکید کرد: فرد باید رمز عبوری را انتخاب و وارد سامانه کند و پس از آن اطلاعات یک کارت بانکی معتبر که قابلیت استفاده از رمز پویا را دارد از وی خواسته خواهد شد که این کارت نیز باید به نام خود فرد باشد.

عضو ستاد انتخابات ستاد کشور و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: اطلاعات کارت بانکی تنها برای احراز هویت است و فرد فقط ۱۲۰۰ تومان برای هزینه بانکی و استعلامات بانکی می پردازد بعد از این مرحله پرسشنامه تکمیل و مدارک توسط فرد بارگذاری خواهد شد. برای بارگذاری مدارک می توان از اسکن مدارک و یا عکس گرفتن از آنها توسط گوشی موبایل استفاده کرد.

/هشت دی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا