آخرین خبرهااستان ها

شهرداری رشت خبر داد: شهرداری رشت ۵۰۰۰ اصله نهال را در سطح شهر توزیع می‌کند

شهردار رشت با بیان اینکه فرهنگ درختکاری باید نهادینه شود گفت: به مناسبت فرا رسیدن روز درختکاری، شهرداری رشت ۵ هزار اصله نهال را در سطح شهر توزیع می کند

به گزارش تدبیرشرق، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز (جمعه ۱۵ اسفند) در مراسم روز درختکاری که با حضور محمد حسن عاقل‌منش، محمد حسن علیپور و فاطمه شیرزاد از اعضای شورای شهر، جمعی از مدیران و اهالی مسکن مهر رشت در این شهرک برگزار شد اظهار داشت: زیباتر کردن هرچه بیشتر شهر و توسعه فضای سبز همواره در دستور کار شهرداری رشت قرار داشته است.

شهردار رشت عنوان کرد: بر اساس تقویم رسمی کشور امروز ۱۵ اسفند به نام روز درختکاری نامگذاری شده است و شهرداری رشت هم طبق رسالتی که برعهده دارد امروز در یکی از شهرک‌های بزرگ رشت جهت به جای آوردن این رسم ارزشمند حضور پیدا کرده است.

احمدی از برنامه شهرداری برای توزیع ۵ هزار نهال در شهر رشت خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی تصمیم گرفتیم که در شهرک‌های سطح شهر رشت این نهال‌ها را توزیع کنیم.

وی نهادینه شدن فرهنگ درختکاری و ترویج آن در بین مردم و شهروندان مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری را به عنوان یک ضرورت مورد تاکید قرار داد و افزود: شهرداری با توزیع انواع نهال‌ها و با ایجاد فضای سبز شهری که در دستور کار خود دارد سعی می‌کند چهره زیبایی را برای شهر رشت ایجاد کند.

شهردار رشت مسکن مهر را یکی از مجتمع‌های بزرگ شهر خواند و درباره آن افزود: قطعا شهروندان با یکسری مشکلات در این شهرک مواجه هستند و به مدیران مربوطه دستور دادم که حتما در مسکن مهر حضور یابند و ضمن احصاء مشکلات مردم، مراتب را به شهرداری انتقال دهند.

احمدی رسیدگی به مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر را رویکرد شهرداری رشت اعلام کرد و گفت: شهرداری رشت سعی می‌کند مشکلات موجود در مسکن مهر رشت را جهت برطرف کردن اولویت‌بندی کند از طرفی بنده هم سعی می‌کنم در روزهای آتی به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهر حتما در این شهرک حضور پیدا کنم.

* برنامه‌ریزی برای کاشت نهال میوه به ویژه نهال نارنج در سطح شهر رشت

عضو شورای شهر رشت نیز در این مراسم ضمن تبریک روز درختکاری عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در توسعه و اعتلای فضای سبز تلاش بیشتری برای شهرمان انجام دهیم.

فاطمه شیرزاد کاشت انواع درختان در سطح شهر را در راستای زیباسازی هر چه بیشتر فضای شهر و داشتن هوای پاک مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: کاشت نهال میوه به ویژه نهال نارنج در شهر از جمله خواسته‌های شهروندان است و انتظار داریم اجرای آن توسط شهرداری در دستور کار قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا