آخرین خبرهااستان ها

شهردار رشت: کاشت نهال به یاد ۲۹ شهید مدافع سلامت؛ برای پاسداشت مقام شهدا احساس تکلیف کردیم

شهردار رشت کاشت نهال به یاد ۲۹ شهید مدافع سلامت استان گیلان را توسط مجموعه شهرداری مورد اشاره قرار داد و گفت: ما به همراه شورای شهر رشت برای پاسداشت مقام شهدای مدافع سلامت احساس تکلیف کرده و مقدمات این کار را فراهم کردیم.
به گزارش تدبیر شرق، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز (شنبه ۱۶ اسفند) در مراسم کاشتنهال و پلاک کوبی آن به یاد شهدای سلامت اظهار داشت: ما به همراه شورای شهر رشت برای پاسداشت مقام شهدای مدافع سلامت احساس تکلیف کرده و مقدمات این کار را فراهم کردیم.
شهردار رشت عنوان کرد: بسیار خرسندم از اینکه خداوند متعال توفیق داد تا امروز در خدمت خانواده‌های شهدای مدافع سلامت باشم و بتوانم خدمت آنان و شهدای عزیزمان عرض ادب و احترام داشته باشم.
احمدی با بیان اینکه شهدای مدافع سلامت جان خود را در راه خدمت و رضای خداوند تقدیم کردند افزود: نزدیک به یکسال است که دنیا و ایران درگیر یک پاندمی و بیماری بسیار سخت و ناشناخته‌ای شده و هنوز هم ما به نوعی درگیر این بیماری هستیم.
وی با تاکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا تمامی ارکان کشور را تحت شعاع قرار داده است اضافه کرد: شاید بتوان گفت امروزه اولویت همه ارکان حکومت بر محور رهایی از این بیماری منحوس و تبعات بسیار سخت آن استوار شده است.
شهردار رشت یادآور شد: استان گیلان از همان ابتدای شیوع این بیماری در کشور یکی از استان‌های به شدت درگیر بود و یکسال بسیار متلاطمی و تلخی را به ویژه در اسفندماه سال گذشته پشت سر گذاشت و ما عزیزان زیادی را هم از دست دادیم.
احمدی رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی را توسط عموم مردم لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: امروز از ۲۹ شهید مدافع سلامتی که خانواده‌های گرامیشان در این مراسم حضور دارند یاد کرده و به روان پاک تمام شهدای گرانقدرمان صلوات نثار می‌کنیم.
وی اظهار داشت: به جهت اهمیت پاسداشت مقام والای شهدای مدافع سلامت من و همکارانم در شهرداری رشت و با همفکری اعضای شورای شهر احساس تکلیف کرده و مقدمات این مراسم را فراهم کردیم تا به یاد این ۲۹ عزیز ۲۹ نهال را در این مکان بکاریم و ثابت کنیم همواره یاد آن‌ها زنده است.
شهردار رشت خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی و تاکیدات ستاد مقابله با کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری این مراسم در دستور کار قرار گرفت و سعی کردیم زمان اینگونه تجمعات را هم برای احتیاط بیشتر به حداقل برسانیم.
احمدی در پایان اظهار داشت: به گفته مسئولان بهداشتی کشورمان ظاهرا میزان سرایت ویروس جدید بسیار زیاد است بنابراین باید رعایت پروتکل‌ها در اولویت همه قرار گیرد تا بتوانیم به یاری خداوند بر این بیماری غلبه کنیم.
* شهدای مدافع سلامت جان خود را برای نجات مردم سپر بلا قرار دادند
 رئیس شورای شهر رشت نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برنامه‌ریزی خوب سازمان فرهنگی ورزشی برای اجرای این برنامه که با دستور شهردار رشت انجام گرفت عنوان کرد: مدافعان سلامت از زمان شیوع ویروس کرونا فداکاری‌های بسیار زیادی انجام دادند و ما در این راه عزیزان بسیار زیادی را از دست دادیم.
احمد رمضانپور نرگسی تصریح کرد: ما در سال گذشته برای نخستین بار برنامه‌ریزی کرده و همایشی را در تالار گفت‌وگوی شهرداری رشت با حضور خانواده‌های شهدای سلامت برگزار کردیم و برخی چهره‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان مانند امروز در آن شرکت کردند.
وی با بیان اینکه شهدا با نثار خون پاک خود نهال حرکت‌های فرهنگی را آبیاری کرده و جان خود را برای نجات مردم سپر بلا قرار دادند ابراز داشت: همه ما قدردان زحمات و ایثارگری‌های مجموعه علوم پزشکی و جامعه سلامت بودیم و هستیم.
رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه امروز به یاد هر کدام از شهدای مدافع سلامت یک درخت کاشته می‌شود افزود: این کاری که ما امروز برای پاسداشت یاد و نام شهدای مدافع سلامت گیلان انجام می‌دهیم شاید بتوان گفت در سطح کشور بی‌نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های عظیمی را خلق کردند و حتی برای باز کردن راه‌ها، روی مین‌ رفتند در حالی‌که به هیچ عنوان به دنبال پست و مقام و جایگاه نبودند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا