آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

برگزاری وبینار بازار اقتصادی میان دو کشور ایران و قزاقستان

بازار اقتصادی

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر لزوم توجه به ارتقای جایگاه اقتصادی گیلان گفت: باید برای تحقق جایگاه اقتصادی گیلان تعاملی بسیار خوب میان اعضا کمیته‌های تخصصی شورای هم‌خانواده صمت ایجاد و بر همین اساس وبینار بازارهای صادراتی بین‌المللی ایران و قزاقستان طی هفته جاری با محوریت گیلان در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق، فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در نشست جلسه شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به برگزاری وبینار بازارهای صادراتی در حوزه بین‌المللی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته وبینار بازارهای صادراتی بین‌المللی ایران و قزاقستان طی هفته جاری با محوریت گیلان در رشت برگزارشده و این طرح برنامه بسیار می‌تواند به رشد اقتصادی استان کمک کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ارتقای جایگاه اقتصادی گیلان افزود: باید برای تحقق اینکار تعاملی بسیار خوب میان اعضا کمیته‌های تخصصی شورای هم‌خانواده صمت ایجادشده و برگزاری وبینار میان ایران و قزاقستان در گیلان می‌تواند تحولی بنیادی در توسعه روابط و راهبردی جدید در مبادلات تجاری دو کشور ایجاد کند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اذعان به اینکه حوزه خزر نقص مهمی توسعه سهم صادرات در کشور دارد، تصریح کرد: خروج از بخشی‌نگری با هم‌افزایی ظرفیت‌های اعضای شورای هم‌خانواده صنعت معدن و تجارت باید  راهبرد اصلی در حوزه اقتصادی قرار گیرد.

دلق‌پوش یکی از راه‌های دسترسی کشور به بازارهای اروپا را توجه به تولیدات صادرات محور دانست و گفت:  کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه افزایش صادرات بوده و باید با تکیه بر نقاط قوت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی استان و با تکیه به محصولات اقتصادمحور به رشد اقتصادی و ارزآوری کشور کمک کرد.

وی با تأکید بر اینکه وجود چهار اسکله و سه بندر نقطه ثقل تحرک تجاری و سکوی جهش اقتصادی گیلان است، بیان کرد: باید توجه کرد که ظرفیت‌های گیلان  منحصربه‌فرد است به‌طوری‌که بسیاری از استان‌های کشور دارای چنین موقعیتی نیستند.

رئیس سازمان صمت گیلان وضعیت فعلی صادرات در استان را علیرغم رضایت‌مندی موجود مطلوب ندانست و تصریح کرد: رضایت به وضعیت فعلی صادراتی مطلوب نیست و باید برای سال‌ آتی برنامه‌ریزی مدون داشته و با راهبرد ایده‌های جدید برای پویایی و تحول اقتصادی گیلان کوشا بود تا با هم‌افزایی بتوانیم توانمندی‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا