آخرین خبرها

دومین نشست سکته حاد مغزی و قلبی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

دومین نشست سکته حاد مغزی و قلبی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

استان‌ها > لرستان – دومین نشست سکته حاد مغزی و قلبی در سال جاری به ریاست رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و با حضور معاون درمان ٬ رییس مرکز فوریت های پزشکی استان ٬ مدیر بازرسی ٬ روسای برخی از بیمارستان های استان و کارشناسان ستادی دانشگاه علوم پزشکی برگزارشد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محور اصلی این نشست بازتوانی بیماران دچار سکته حاد مغزی و قلبی و اقدام به موقع برای بهبود آنان بود.در ادامه این نشست دکتر زبردست گفت : باید همکاری خوبی بین طب اورژانس و نورولوژی صورت گیرد و این امر نیازمند به موقع رساندن بیمار به اورژانس و تشخیص و درمان است و اگر داروی تزریقی ۱۰ میلی گرم در کنار داروی تزریقی ۵۰ میلی گرم برای صرفه جویی بر حسب نیاز تهیه شود ٬ بهتر است .
وی گفت: با ورود داروهای جدید در عرصه نورولوژی و قلب و عروق ٬ اگر به موقع برای نجات جان بیماران سکته حاد اقدام شود ٬ می توان از عواقب بعد از سکته حاد جلوگیری کرد و این کار نیازمند آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم است .
در ادامه دکتر مومنی زاده رییس بیمارستان شهید مدنی نیز بیان داشت : حدود ۵۰ درصد مورتالیتی ها کاهش یافته است و اگر شاخص ها بصورت آماری مورد بررسی قرار گیرند و با سال قبل مقایسه شوند ما می توانیم به نتیجه بهتری برسیم . وی گفت : مشکل فعلی بیمارستان کمبود داروست که دلیلش جابجایی داروخانه از بخش خصوصی به بخش دولتی است و نیاز است با درایت ریاست دانشگاه و با کمک بخش مالی مشکلات دارویی بیماران حین جابجایی داروخانه ها رفع شود.
دکتر ساکی با بیان اینکه اخلاق حرفه ای ما باعث شده است که مسئولیتمان سنگین باشد، اظهار داشت : ما به خاطر اخلاق حرفه ای که داریم مسئولیتمان خیلی سنگین است و تحت هر شرایطی باید اولین و مهمترین اقداممان نجات جان بیماران باشد زیرا رسالت ما ارائه خدمات درمانی است و زمان طلایی در مبحث سکته های حاد مغزی و قلبی برای ما حائز اهمیت است .
وی گفت : نقش آموزش و اطلاع رسانی به هر نحو ممکن برای تحقق این امر وقتی مهم خواهد بود که آیتم های ما مشخص شده باشند تا در بعد زمانی اطلاع رسانی درستی صورت بگیرد و در فاز درمانی باید بدون پروسه اداری کار انجام شود تا زمان طلایی برای نجات فرد سکته ای از دست نرود.
ریاست دانشگاه درپایان سخنانش گفت: ما متولی این قضیه هستیم و مسئولیت کاریمان به ما می گوید: باید به بعد زمان که تایم طلایی است اهمیت بدهیم و سپس وارد بحث تشخیص و تزریق دارو برای بیماران سکته حاد مغزی و قلبی شویم و نیاز است تجهیزات و دارو در اسرع وقت تهیه گردد چرا که نجات جان مردم برای ما مهم خواهد بود.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا