آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

سهم ۵۷ میلیاردی شهرداری رشت از اعتبارات بازآفرینی

اعتبارات بازآفرینی

در جلسه علنی شورای شهر رشت از اختصاص یک‌صدوپنجاه میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های بازآفرینی گیلان و سهم ۵۷ میلیارد تومانی شهرداری رشت از این اعتبارات خبر داده شد.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در یک‌صدوهشتادوهفتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک روز مهندس و سالروز میلاد امام علی (ع) اظهار کرد: سالروز میلاد امام علی (ع) به نام روز مرد و بزرگداشت مقام پدر نام‌گذاری شده و تنها مولود کعبه بودن نشان‌دهنده عظمت امام علی (ع) است.

احمد رمضانپور با بیان اینکه در سال گذشته برای جذب اعتبارات دولتی اختصاص‌یافته تلاش فراوانی انجام شد، افزود: یک‌صد و پنجاه میلیارد تومان به پروژه‌های بازآفرینی گیلان در قالب اعتبارات دولتی اختصاص‌یافته که از این مبلغ حدود ۵۷ میلیارد تومان سهم شهر رشت است.

رفع مشکل بیمه رانندگان تاکسی و وانت‌بار

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از تأثیرگذارترین گروه‌های خدمات‌رسان، رانندگان تاکسی و وانت‌بار هستند، اظهار کرد: در مراجعات مردمی متوجه شدم که سایت مختص ثبت‌نام بیمه برای رانندگان تاکسی و وانت‌بار بسته است و امکان ثبت‌نام بیمه برای رانندگانی که متقاضی هستند وجود ندارد و در حال حاضر نیز بیمه آنان در قالب خویش‌فرما است و امیدوارم با همراهی تمامی اعضای شورا این مشکل برطرف شود.

محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه در روزهای پایانی سال حضور داریم، افزود: شهردار رشت تمام توان خود را به کار گرفته و برای جذب اعتبارات دولتی اختصاص‌یافته به پروژه‌های عمرانی رشت باید همکاری‌ها افزایش پیدا کند.

وی به خبرهای پیرامون بارش برف شدید اشاره کرد و گفت: امیدوارم با اقدامات انجام‌شده، مشکلی از این بابت ایجاد نشود و همگان از موهبت بارش نعمت الهی برف بهره‌مند باشند.

بررسی ارزش منطقه‌ای سال ۱۴۰۰ رشت

حجت جذب عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای تصویب ارزش منطقه‌ای باید تمامی مباحث موردتوجه باشد، اظهار کرد: پیرامون ارزش منطقه‌ای باید در کمیسیون تلفیق بحث و بررسی بیشتری انجام شود و متأسفانه در برخی از موارد پیشنهادی درباره ارزش منطقه‌ای سال ۱۴۰۰ رقم‌های تقریباً یکسانی برای محلاتی همچون گلسار و برخی از نقاط حاشیه‌ای شهر رشت در نظر گرفته‌شده که نیازمند بررسی و دقت عمل بیشتری است.

مدیران شهرداری رشت رفتاری متعادل داشته باشند

فرهام زاهد یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مدیران شهرداری رشت رفتاری متعادل داشته باشند، اظهار کرد: اینکه یک مدیر از شهرداری رشت در صورت عدم تصویب لایحه ارسالی از سوی شهرداری رشت در صحن شورا، بخواهد با رفتاری خارج از شأن، صحن جلسه را ترک کند پذیرفتنی نیست و امیدوارم همه ما به حفظ احترام متقابل پایبند باشیم.

لایحه ارسالی شهرداری رشت مبنی بر تصویب ارزش منطقه‌ای سال ۱۴۰۰ رشت، به‌منظور بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارسال شد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا