آخرین خبرهاخبر داغیادداشت

زمانش رسیده تا ورزشهای همگانی ، دغدغه ای برای مسئولین باشد.

ورزشهای همگانی

یادداشت – نوشین میربلوک : باتوجه به آمار بالای بیماری های مختلف ناشی از کم تحرکی ، اضافه وزن و تغذیه نامناسب

زمانش فرارسیده تا ورزشهای همگانی از دغدغه های مسئولین باشد.

با گسترش ورزشهای همگانی درجامعه بی شک شاهد یک تحویل عظیم در تامین سلامت روحی و جسمی مردم خواهیم بود.
توجه و دقت نظر به ورزشهای همگانی لازم است در دستور کار مسئولان استان قرارگیرد تا بتوانیم ورزش و فعالیت جسمانی را بصورت یک ارزش در جامعه معرفی کنیم.

توسعه ورزشهای همگانی ، نقش بسزایی در ارتقای سلامت ، افزایش نشاط ، کاهش آسیب های اجتماعی و افسردگی در جامعه دارد و لازمه گسترش این ورزشها در سطح جامعه نگاه متفاوت والبته دقت نظر بیشتر مسئولین دراین حوزه است.

زمانی که توسعه ورزشهای همگانی جز دغدغه های مهم مسئولین شمرده شود
مطمعنا گام های بسیار موثر وحائزاهمیتی در جهت پیشبرد اهداف سلامت محور ورزشهای همگانی برداشته خواهد شد.

جامعه هدف این ورزشها طیف بسیار وسیعی از جمله خانواده ها، سالمندان، کودکان ، نوجوانان وحتی مادران وزنان باردار راشامل میشود که این خود از محاسن ورزشهای همگانی محسوب میشود و تمام اقشار و سنین مختلف در جامعه میتوانند با ورزشهای همگانی در جهت ارتقا سلامت خود همراه و همگام شوند.

ورزشهای همگانی سعی در نزدیک کردن مردم به ورزش دارد به‌گونه‌ای که با توجه به سلیقه و علاقه مردم، در هر مکان و هر زمان با هر بودجه‌ای می‌توانند ورزش کنند.
توسعه و نهادینه‌سازی ورزش در جامعه، نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی در خصوص اهمیت ورزش است، مردم باید بدانند با کمترین امکانات و هزینه می‌توان به سمت ورزش روی آورد و در این راه تلاش کنند تا با همکاری سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها از جمله رسانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط بستری مناسب برای ورزش آماده شود.
توسعه ورزش همگانی علاوه بر هیات های استانی برعهده ادارات ورزش و جوانان در سطح استان ، سازمان ها ، ادارات و مخصوصا رسانه ها می باشد تا با همکاری موثر در راستای ارتقا سلامت جامعه ، نتایج مطلوبی کسب کرده و سلامت محوری را در بین مردم نهادینه کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا