آخرین خبرهاخبر داغیادداشت

همه بایدها ونبایدهای این روزها

بایدها ونبایدها

گاه لازم است نگاهی با تامل‌تر به صحنه‌هایی چون: درگیریهای لفظی دواستاد بزرگ به نام‌های زیباکلام ومعتضد درشبکه تلویزیونی و یا ضربب‌وشتم سربازوطن توسط نماینده مجلس انداخت. وقتی به جایی رسیده ایم که توهین‌های برخی نمایندگان مجلس و کلام سخیف آنها را شاهد هستیم؛ چرا باید از توهین موتورسواران به شیخ حسن رییس جمهور ، تعجب کرد؟؟! رفتار و کردار مسئولان ما که باید الگوی عملی این جامعه باشند، مدتهاست ام‌العجایب و عجیب و نابجاست! موتورسواران که دیگر جای خود دارند.

قصه ما از کجا غلط شد و راهمان چگونه رو بن‌بست و تباهی گرایید، مسئله این است.
بقول حضرت حافظ : تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز…

دریغ که چالش‌های اصلی امروز کشور ما، تحریم های بی‌رحمانه خارجی نیست بلکه نابخردیها و نفاق‌های داخلی است. مهمترین معضل ما امروز عدم گفتمان صحیح و معقولانه است.
کشوری که هشت هزارسال
قدمت دارد و دارای فرهنگ وتمدن دیرینه است و روزی بانی گفتگوی تمدنهادرجهان بود(اگراین جمله راسیاسی تلقی نکنید)امادردو،دهه اخیر هرچه به جلو ترحرکت می کنیم، بی بصیرت‌تر شده ایم و لجوجانه و بسیار مبتدیاته رفتار کرده‌ایم.
مدام با دشنام وتوهین خود را به اصطلاح راضی کرده‌ایم.
در این عصر دیجیتال امروزی که فضای مجازی فرصت مناسبی برای افزایش اندوخته های علمی به حساب می‌اید، با نگاهی بیطرفانه به این شبکه‌ها متوجه می شویم که چقدراستانه تحمل ما پایین است.‌‌.. می شودگفت که فضای بی دروپیکر مجازی بیشتر باعث ترویج روحیه خشونت درکشور شده است‌. البته این یک اقدام روانشناسانه است که دلایل اینهمه نفرت وتنفر جاری در جامعه وخشونتها را بررسی وواکاوی کند.
چیز عجیب تری هم که درشبکه های مجازی مشاهده می شوداین است که برخی تصور می‌کنند اقتدار درسطح ملی یعنی گرفتن چهره عبوس و اخمو و طلبکار !! وتاسف بارتر اینکه برخی کاربران فوروارد پیام هایشان فقط و فقط درهمین محدوده می گنجد و هرگز حرف سازنده‌ و غیر متخاصمانه‌ای از آنها نمیشنوید!!

این است که می‌بینیم روحیه نشاط و امید به زندگی در جامعه هر روز بیشتر رنگ میبازد.
در شرایطی که میدانیم معیشت خانوارهای ایرانی عمدتا دچار مشکلهای جدی است.
از اقدامات فرهنگی وتفریحی ونواختن موسیقی سالم درسطح خیابانها وایجادشورونشاط ایراد میگیریم،،
اگر مروری به نحوه زندگی کشورکمونیست کوباداشته باشیم معنی فوق رابیشترمتوجه خواهیم شد.
آنچه مسلم است این است که متاسفانه کشور ما علاوه بر تمام مشکلات، امروز به بیماری عدم گفتمان صحیح، گرفتار است و اگررفتار نابجا و شاید خودسرانه برخی موتورسواران به طورکاملا خودجوش را مشاهده می کنید که در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بجای شعارمرگ براسرائیل شعار مرگ برروحانی سرمی دهند نباید تعجب کنید. ما بیماریم.
کشور ایران این روزها ازحیث بین المللی در مرحله ضعف و ناتوانی و در تب بیماری میسوزد.
دقیقا همین نقص‌ موجب سواستفاده برخی کشورهای خارجی از ماشده است
(بلوکه پول چهل میلیارددلاری و…)
اگربه رفتارنامناسب اخیر، مقامات روسیه با قالیباف رئیس مجلس توجه نماییم
می بینیم که روسیه که درقامت یک دوست تلقی می کنیم شایدبه خاطرسواستفاده ازموقعیت بین المللی کشورما دست به چنین اقدامی ،می زنددرتحلیل این واقعه بایدگفت، لازمه اقتدارکشور ابتدا وحدت وهمدلی داخلی است تا بعد بتوانیم در توسعه اقتصاد،تنوع درسبد سیاست خارجی وتوجه تولیدداخلی حرفی بزنیم و بعد شاید تغییر رفتارهای دیپلماسی را شاهد باشیم/ والسلام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا