آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشیخبر داغ

ورزشهای همگانی در ارتقا سلامت دانش آموزان وجامعه نقش بسزایی دارد.

ورزشهای همگانی

محمد رحمتی مدیر کل آموزش وپرورش استان گیلان درگفتگو با مسئول روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی استان گیلان مطرح کرد:

ارتقاء سلامت جامعه در تمامی برنامه ها از اولویت بالایی برخوردار میباشد که در این میان توسعه ورزش همگانی میتواند نقش بسزایی ایفا نمایید.

وی گفت :
لذا با فراهم نمودن زیربنای لازم در سطح جامعه و با آموزش و ترویج سبک زندگی سالم میتوان افراد را تشویق نمود که به ورزش همگانی برای ارتقاء شاخص سلامتی بپردازند و ازبرنامه ها وطرح های ورزشهای همگانی بهره مند شوند.

رحمتی با بیان اینکه :
باتوجه به شیوع ویروس کرونا و محدویت های که در باشگاه ها و کانون های ورزشی در مدارس بوجود آمد افزود:
معلمان تربیت بدنی از طریق تولید محتوای ورزشی و توصیه های تغذیه ای تلاش کردند که دانش آموزان در خانه از ورزش وفعالیت جسمانی محروم نشوند و با استفاده از ظرفیت شبکه دانش آموزی شاد و کانال تربیت بدنی موضوع ورزش درخانه و ورزش صبحگاهی همچنان در آموزش و پرورش زنده و پویا دنبال می شود تا دانش آموزان دچار بی تحرکی و اضافه وزن نگردند.

مدیر کل آموزش وپرورش گیلان افزود:
درکنار برنامه های آموزش وپرورش همچنان تلاش کردیم تاورزش همگانی در برنامه های روزانه دانش آموزان قرار گیرد.

وی گفت:
برگزاری جشنواره ها و مسابقات در رشته های مختلف از طریق فضای مجازی و همچنین توسعه ورزش همگانی میتواند اثرات مثبتی در ارتقاء سلامت جامعه داشته باشد .

رحمتی خاطر نشان شد:
برگزاری لیگ تندرستی نیز در این شرایط سخت کرونایی و کم تحرکی در جامعه می تواند نقش بسزایی در شادابی و پویایی جامعه بویژه نوجوانان و جوانان ما داشته باشد .

وی گفت : در دوران پاندمی کرونا علاوه بر آموزش پرورش ، برنامه های ورزشهای همگانی استان ، خانواده ها نیز نقش بسیار مهمی در تشویق و ترغیب دانش آموزان در انجام فعالیت های جسمانی و ورزش دارند.

وی درخاتمه با مثبت ارزیابی کردن ورزشهای همگانی و تاکید بر نقش پررنگ آن در طول مدت پاندمی کرونا در جامعه افزود:

جامعه شاد ، سلامت و پرنشاط درگرو سلامت تک تک افراد است و لازم است با برنامه ریزی و تبلیغات بیشتری در راستا ، ورزش و نشاط را در بین شهروندان گسترش دهیم.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا