آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

بازگشایی خانه میرزا پس از مرمت عمرانی و بازآفرینی محتوایی

خانه میرزا پس از مرمت عمرانی و بازآفرینی محتوایی، امروز بازگشایی شد.

به گزارش تدبیرشرق، خانه میرزا پس از مرمت عمرانی و بازآفرینی محتوایی امروز (سه‌شنبه ۲۱ بهمن) در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان رشت، شهردار رشت، اعضای شورای شهر، جمعی از محققان و پژوهشگران گیلان و مدیران شهرداری با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال گشایش یافت.

فرماندار شهرستان رشت در این مراسم با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر مهیا ساختن امکانات فرهنگی، رفاهی و ورزشی را از نیازهای اساسی یک شهر دانست و عنوان کرد: جا دارد از زحماتی که شهردار پرتلاش و زحمتکش رشت و اعضای شورای شهر در این زمینه انجام دادند تشکر و قدردانی کنم.

علی فتح‌اللهی اضافه کرد: یقینا برای توسعه هر مجموعه، شهر، استان و کشوری باید توسعه همه جانبه را مدنظر قرار داد از طرفی در داخل شهرها عملکرد تمام مسئولان شهر زیر ذره‌بین مردم قرار دارد و ارزیابی می‌شود بنابراین مجموعه اقدامات مدیریت شهری اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی یکی از ارکان مهم توسعه هر شهر و جامعه‌ای را نگاه فرهنگی و فراهم آوردن زیرساخت‌های فرهنگی در آن اعلام کرد و گفت: باید ساختار یک شهر را به صورت همه جانبه توسعه بدهیم و در این میان به مسائل حوزه فرهنگی و صیانت از داشته‌های قدیمی نیز توجه ویژه داشته باشیم.

شهردار رشت فردی باذوق، خلاق و پیگیر است

فرماندار شهرستان رشت انتقال فرهنگ به نسل‌های جدید را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه برای انجام این کار باید برنامه‌ریزی مدون انجام شود اظهار داشت: در جامعه ما فرهنگ، هنر، موسیقی و ورزش لازمه مهمی برای توسعه و خدمت به مردم است و باید در این بخش‌ها هم مانند اجرای کارهای عمران و آبادانی اهتمام داشته باشیم.

فتح‌اللهی در پایان خاطرنشان کرد: شهردار رشت فردی باذوق، خلاق و پیگیر است و امیدواریم با همکاری شهرداری و شورا شاهد توسعه هر چه بیشتر فضاهای فرهنگی و ورزشی در شهر رشت باشیم.

میرزا کوچک جنگلی هویت سیاسی استان گیلان است

رئیس شورای شهر رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیاری از کشورها به دنبال هویت‌سازی برای خود هستند عنوان کرد: ما در همین گیلان هویت‌های سیاسی بسیار فراوانی داریم و اعتقاد دارم خانه میرزا می‌تواند هویت سیاسی استان گیلان، مبارزان آن و مردمش باشد.

احمد رمضانپور نرگسی با تاکید بر اینکه در تاریخ مشروطه دو استان مبارزان زیادی داشتند تصریح کرد: نقش لرهای بختیاری و مشروطه طلبان استان گیلان در این مبارزات بسیار چشمگیر بوده به طوری‌که میرزا خلیل رفیع به عنوان نخستین شهردار رشت به همراه یاران خود رفتند و تهران را در آن زمان فتح کردند.

وی میرزا کوچک جنگلی را هویت سیاسی استان گیلان ارزیابی کرد و گفت: ما به هر طریق ممکن باید این فرهنگ را حفظ کنیم و از تمام مسئولان به ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت می‌خواهیم که همچنان به تلاش‌های خود برای تحقق این اهداف ادامه دهند.

عرضه صنایع دستی رشت نظیر هنر رشتی دوزی در خانه میرزا

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نیز در این مراسم اینکه مجموعه ورزشی باقرآباد و خانه میرزا در طی ۴۰ روز کاری آماده شد را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برای مرمت و به بازسازی خانه میرزا از شرایط کرونایی بهترین استفاده را کردیم و در حدود سه ماه کار آن را به انجام رساندیم.

حمیدرضا محمدی از عرضه محصولات صنایع دستی رشت نظیر هنر رشتی دوزی در خانه میرزا سخن گفت و اظهار داشت: مجموعه خانه میرزا در ذیل حوزه معاونت اجتماعی سازمان فعالیت می‌کند و مسئولیت مجموعه ورزشی باقرآباد هم بر عهده معاونت ورزشی این سازمان است.

از همت انقلابی شهرداری رشت برای گشایش خانه میرزا تشکر می‌کنم

محقق و پژوهشگر گیلانی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: ما در چلچه انقلاب در خانه میرزا که مهد اندیشه، اسلام خواهی، استقلال طلبی و آزادی‌خواهی است جمع شده‌ایم و این تقارن بسیار مبارک است. 

دکتر رحمانی خانه میرزا را نگین انگشتری گیلان و شهر رشت خواند و تصریح کرد: از همت انقلابی شهرداری رشت برای اجرای این طرح ارزشمند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی میرزا کوچک جنگلی را شخصیتی که به همه نسل‌ها تعلق دارد، دانست و اضافه کرد: میرزا کوچک حیثیت ملی ما را در دوره‌ای که تمام ایران در خفقان و ترس بودند و در زیر چمکه‌های روس‌ها و انگلیسی‌ها در شمال و جنوب لگدمال می‌شدند اعاده کرد و باید به آن افتخار کنیم.

لازم به ذکر است؛ سالن ورزشی شهید کامران ملک پور با مساحت ۷۰۰ متر مربع پس از چهار سال تعطیلی در مدت ۴۰ روز کاری تعمیر، مرمت و آماده بهره برداری گشت.

خانه میرزا کوچک خان جنگلی نیز ظرف مدت ۴۰ روز کاری مرمت و بازآفرینی محتوایی شد.

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا