آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد؛

اجرای ۵ شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب در بندرانزلی

فاضلاب

۴۱ پروژه حوزه آب و فاضلاب امروز با حضور استاندار گیلان از طریق ارتباط تصویری با شهرستانها، به صورت تجمیعی در شهر بندرانزلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل این شرکت در آئین افتتاح این پروژه‌ها گفت: اعتباری بیش از ۵۹۸ میلیارد ریال برای اجرای این ۴۱ پروژه هزینه شد که تعداد ۲۵ پروژه در بخش آب و ۱۶ پروژه در بخش فاضلاب است.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در افزایش کیفیت زندگی مردم نقش مهمی دارد، ساماندهی فاضلاب نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان بندرانزلی را بسیار حائز اهمیت برشمرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ پروژه فاضلاب در بندرانزلی در دست اجراست، گفت: این پروژه‌ها شامل اجرای ۵ شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب در منطقه غازیان و شهر انزلی است.

وی افزود: با بهره برداری از این ۲ ایستگاه پمپاژ، به میزان ۸۶۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب جمع آوری شده به تصفیه خانه فاضلاب انزلی هدایت خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه هم اکنون یک باب تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در شهر انزلی در مدار بهره برداری است، گفت: با احداث ایستگاه پمپاژ خیابان پرستار که در حال اجراست، ۷۰ کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب انزلی به این ایستگاه وارد می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه ایستگاه پمپاژ و خط انتقال فاضلاب پارک ساحلی بندرانزلی با ظرفیت ۱۸۰۰ مترمکعب در شبانه روز، افزود: اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه و جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر از مزایای آن برخوردار شدند.

حسینی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه، بخشی از فاضلاب انزلی که وارد دریا می‌شد از طریق ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال وارد تصفیه خانه فاضلاب شده و پس از فرایند تصفیه بعنوان آبی شفاف و فاقد آلودگی وارد مرداب می‌شود.

محمود امیری مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت نیز که همراه با فتح الهی فرماندار این شهرستان جهت افتتاح طرح آبرسانی به ۳ روستای شهرستان رشت در مجتمع آبرسانی بهدان حضور داشت، در ارتباط تصویری با استاندار گیلان گفت: اعتباری بیش از ۱۸ میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای بهدان، طالم سه شنبه و بیجارکنار هزینه شد.

علی فتح الهی فرماندار رشت هم ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی جهت تامین و تقویت آب شرب روستاهای این شهرستان، خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر جهت آبرسانی به روستاهای رشت شد.

علیرضا غیاثی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز که به همراه فرماندار و نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در مسکن مهر این شهرستان حضور داشت، در ارتباط تصویری با ارسلان زارع گفت: به منظوردفع بهداشتی فاضلاب یکهزار و ۲۰۰ نفر از اهالی مسکن مهر این شهر، پکیج ۲۰۰ مترمکعبی تصفیه فاضلاب نصب و راه اندازی شد و در مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های این شهرستان بالغ بر ۶۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال می‌باشد.

بنابراین گزارش؛ در آئین افتتاح همزمان ۴۱ پروژه آب و فاضلاب گیلان که در پارک ساحلی بندرانزلی برگزار شد، نماینده مردم شهرستان انزلی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان این شهرستان حضور داشتند.

گفتنی است: پروژه تامین آب شرب ۳ روستای شهرستان رشت و نصب پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر صومعه سرا بعنوان پروژه‌های شاخص در بخش آب و فاضلاب، با برقراری ارتباط تصویری در محل اجرای پروژه با فرمانداران رشت، صومعه سرا و همچنین نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و همچنین سایر شهرستانها با حضور فرمانداران و مدیران امور آبفا به صورت همزمان با دستور استاندار گیلان افتتاح شدند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا