آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

درخواست رئیس علوم پزشکی گیلان از رئیس دستگاه قضا برای پیگیری آلودگی ۲ رودخانه رشت

رودخانه رشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود به‌سلامت روح و جسم مردم آسیب جدی وارد کرده از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم به این مسئله ورود کند.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظهر امروز در جلسه شورای اداری با بیان اینکه گیلان به لحاظ زیرساخت‌های درمانی در وضعیت بدی قرار دارد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دلیل بدهی زیاد، ضعف و معیوب بودن زیرساخت‌های درمانی و همچنین ناتمام بودن پروژه‌های درمانی در وضعیت خوبی قرار نداشته و جزو استان‌های محروم محسوب می‌شود.
سالاری با ابرار خرسندی از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: علیرغم محدودیت‌های موجود در کشور به لحاظ اقتصادی در طی این مدت اقدامات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مثل احداث اورژانس هوایی، اورژانس بیمارستان رازی و افزوده شدن آمبولانس پیشرفته انجام‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در گیلان در اوایل این بحران بسیار شدید بوده است، تصریح کرد: متأسفانه بلایای طبیعی مثل برف سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان به زیرساخت‌های درمانی استان وارد کرده و در اوایل کرونا در اسفندماه سال گذشته تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ به هزار و ۷۰۰ نفر رسیده و در این مدت ۷۰ میلیارد تومان برای بیمارستان‌های استان گیلان تجهیزات خریداری‌شده است.

وی با اشاره بر روند ثابت شیوع کرونا در گیلان بیان کرد: از اول شیوع کرونا در‌ای استان ۳۰ نفر از کادر درمانی استان به درجه رفیع شهادت نائل‌آمده که این امر گواه بر جان‌فشانی کادر درمانی در ایام کرونا و در بیمارستان‌های گیلان است.
سالاری با درخواست از رئیس دستگاه قضا در خصوص به‌سازی رودخانه زرجوب و گوهر رود گفت: آلودگی این دو رودخانه باعث آلودگی محیط‌زیست شده و به‌سلامت روح و جسم مردم آسیب جدی وارد کرده به این منظور از رئیس قوه قضائیه درخواست به احیا و رسیدگی به وضعیت این دو رودخانه ورود کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا