آخرین خبرهااستان ها

زدوبند‌های سیاسی عامل وضعیت اسفبار کارخانه‌های گیلان است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

تدبیرشرق/آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان در سالن اجتماعات دادگستری این استان با بیان اینکه گیلان مآمن انسان‌های فرهیخته و با دانش است، اظهار کرد: با ورود اسلام به گیلان مردم به‌طور آهسته  اسلام و تشیع رو پذیرفته و در این دوره بسیاری از مفاخر گیلان پرورش داده‌شده و این روند کماکان ادامه دارد.

وی گیلان‌  را مردمی ولایتمدار معرفی کرد و گفت: دوره انقلاب طلایی‌ترین دوره گیلان به لحاظ پرورش انسان‌های فرهیخته علمی و دینی بوده و مردم گیلان خود را مدیون انقلاب دانسته و وجود هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۳۰ شهید مدافع حرم بر ولایتمداری گیلان صفحه می‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اذعان به اینکه مردم از وضعیت اشتغال و اقتصادی در گیلان رضایت ندارند، تصریح کرد: در این ۴۰ سال در استان کارهای صورت گرفته متناسب با ولایتمداری مردم گیلان نیست زیرا گیلان از نعمت آب، جنگل و خاک برخوردار است لذا اگر بسترهای لازم به ذکر از  سیاست‌بازی و قلدر عمل کردن عمل شود می‌توان از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده کرد.

فلاحتی با انتقاد از زد و بندهای سیاسی در کارخانه‌های گیلان بیان کرد: فاجعه زد و بندهای سیاسی، تندی و چماقی برخورد کردن با مردم و بازی‌های  سیاسی از‌جمله دلایل و عوامل به وجود آورنده شرایط موجود در  گیلان بوده و این اتفاقات منجر به نابودی کارخانه‌های نساجی استان شده است.

وی گیلان را محلی برای جولان افراد سیاسی دانست و گفت: مردم گیلان دارای ارائه بهترین خدمات بوده و مسوولان باید خدمت به استان را فرصتی برای خدمت به مردم بدانند ولی در چند سال اخیر گیلان به محلی مناسب برای جولان افراد سیاسی تبدیل‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اذعان به اینکه افراد دلسوز باید در گیلان مشغول به خدمت شوند، افزود: در طی این مدت به زیرساخت‌های معنوی، فرهنگی و اقتصادی استان توجه جدی نشده و وضعیت گیلان در این خصوص اسفبار است لذا در این استان باید از منابع انسانی دلسوز استفاده شود.

فلاحتی با تأکید بر مشکلات بی‌نهایت تالاب بندرانزلی بیان کرد: تالاب انزلی در این چند سال گذشته گرفتار انواع بازی‌های سیاسی از مرکز شده و اکنون رو به نابودی  است لذا از رئیس دستگاه قضا درخواست دارم به این وضعیت رسیدگی کنند زیرا بسیاری از گرفتاری‌های گیلان مربوط به مرکز است.

وی با اشاره به ارزان بودن زمین‌های کشاورزی در گیلان تصریح کرد: اراضی کشاورزی و زمین در مازندران کردن بوده و به این دلیل افراد استان‌های دیگر به خرید زمین در گیلان مشغول هستند زیرا کشاورزان برای تأمین مایحتاج خود مجبور به انجام این کار هستند لذا باید از فروش اراضی شالیزاری در این استان جلوگیری و ویلا سازی‌ها در استان تعطیل شود.

نماینده ولی‌فقیه گیلان با اذعان به اینکه هیچ استانی مثل گیلان با معضل پسماند مواجه نمی‌باشد، گفت: ۴۰ سال در گیلان مشکل پسماند وجود داشته و هیچ استانی مثل گیلان فاجعه پسماند نداشته و شیرابه‌های پسماند از دو رودخانه زرجوب و گوهر رود عبور و به تالاب ریخته و به دلیل سرطان‌زا بودن برای سلامتی مردم بسیار خطرناک است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا